|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tips om tannpuss?Jeg tror vi har forsøkt de fleste triks i boka når det gjelder tannpuss og snuppa. Jeg har svelget min dose kameler, men akkurat på dette ga vi oss ikke.
![]() |
![]() |
#24 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Tips om tannpuss?
Må dessverre gjøre sånn jeg også med lillebror på 15 mnd, føles brutalt, men godt og høre at det ikke er bare jeg som må ty til dette. Håper på bedre tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bedreviter
|
Jeg tror de fleste foreldre (av barn med null hull) har vært innom denne varianten en eller annen gang. Vi har i alle fall gjort slik med begge våre. (Vi var så heldige at de tok poenget kjapt. Jeg er takknemlig for at vi ikke måtte gjøre slik over en lengre periode, men hadde vi måttet så hadde vi gjort det.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
villende
|
![]() Sv: Tips om tannpuss?Jeg pleier forresten å messe at hun må pusse tenner uansett, og at det er opp til henne å velge om det blir en hyggelig opplevelse eller ikke. Når det er tannfrembrudd på gang så sier jeg at hun må gi beskjed så er jeg forsiktig der det gjør vondt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp! På området tannpuss praktiseres tvang her i gården også. Poden har ikke tatt poenget enda (2,5 år), selv om han glimter til noen dager og gaper av hjertens lyst. Det har hjulpet godt å bruke fluortabelett som "premie" (han blir veldig lykkelig av det og sier "mmmm- denne e goo *lykke*" ).
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 24-08-10 kl 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om tannpuss?Vi bruker også elektrisk tannbørste (kjøpt på Elkjøp), har funket som en drøm på poden siden han var to. Den pusser i et minutt før den tar en sang, og det er grassat lenge! Saken er at gutten godtok at vi måtte vente på sangen, så når han nå får pusse litt selv, gjør han det grundig og greit. Minsten får garantert en slik til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Crazy old?
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
![]() |
![]() Sv: Tips om tannpuss?Tusen takk for mange gode forslag. Skal prøve både elektrisk tannbørste, spytteleken (gitt at han da faktisk klarer å spytte på kommando), og pusse for mamma og pappa osv.
![]() |
#31 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om tannpuss?Synge høyt og skjærende og gjøre grimaser og få barnet til å GAPskratte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips om tannpuss?Det er bare å pusse. Tror alle barn er gjennom denne pusse-nekten... Det er bare å fortsette likevel, og ikke gi seg. Tannlegebesøket med event boring blir helt sikkert myyye verre! mange barn kan ha det ømt i munnen pga tanngjennombrudd, så det kan vere grunn til nekt.. Puss likevel skånsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
flour, hygiene, tann, tannpuss, tenner |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|