Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny ligningsverdi for hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 09:19   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny ligningsverdi for hus

Nå ser jeg at du skal bruke P-rom. Da skal du regne innvendig areal av disse rommene:

• Vindfang, entre, gang, trapperom
  • Stue, kjellerstue, peisestue, TV-stue, loftstue
  • Kjøkken
  • Bad, dusjrom, toalettrom, vaskerom
  • Soverom
  • Arbeidsrom (hjemmekontor, pc-rom, medierom, bibliotek)
  • Allrom, omkledningsrom og lekerom
  • Trimrom (må ha fastmontert utstyr, for eksempel ribbevegger)
  • Innredet hobbyrom (vevstue og lignende)
  • Innredet gang mellom P-ROM, trapp mellom P-ROM og gang inklusive trapp mellom rom som er nevnt over.
Ergo skal trappen mellom stue og gang regnes inn, men ikke kjellertrappen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 12:40   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå ser jeg at du skal bruke P-rom. Da skal du regne innvendig areal av disse rommene:

• Vindfang, entre, gang, trapperom

Vi har trapp opp til leiligheten vår og yttergang som bare vi bruker (fordi vi bor øverst), men det er likevel formelt en del av fellesarealet. Da regner jeg at vi kan droppe å ta med dette? Jeg ble litt usikker, i og med at det står "Hele arealet i din bolig skal oppgis, selv om du eier den med andre." Men jeg antar at det refererer til dersom jeg hadde eid selve leiligheten sammen med noen andre, ja?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:17   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

[/list]Vi har trapp opp til leiligheten vår og yttergang som bare vi bruker (fordi vi bor øverst), men det er likevel formelt en del av fellesarealet. Da regner jeg at vi kan droppe å ta med dette? Jeg ble litt usikker, i og med at det står "Hele arealet i din bolig skal oppgis, selv om du eier den med andre." Men jeg antar at det refererer til dersom jeg hadde eid selve leiligheten sammen med noen andre, ja?

Jeg har aldri vært borti at felles trapp i blokk eller flermannsbolig regnes inn, så det tror jeg trygt du kan utelate.

Gammel 03-09-10, 13:19   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det betyr at tilbygget vårt, som ikke er innredet (ennå ) ikke skal telle?

Jeg tviler på at du kan la være å regne med et rom som bare ikke er innflyttet ennå, hvis det er snakk om et soverom eller et kjøkken. Regelen går mer på om du skal regne for eksempel et kjeller- eller loftsrom som bebodd areal eller bod, og da har det noe å si hvordan bruken av rommet er i dag.

Gammel 03-09-10, 13:39   #5
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tviler på at du kan la være å regne med et rom som bare ikke er innflyttet ennå, hvis det er snakk om et soverom eller et kjøkken. Regelen går mer på om du skal regne for eksempel et kjeller- eller loftsrom som bebodd areal eller bod, og da har det noe å si hvordan bruken av rommet er i dag.

Jammen når det ikke er kledd med vegger engang, er det da ikke beboelig areal, eller? :graver:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.