|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bør voldelige fedre nektes samvær med barn?
Jeg er enig at man bør bruke "foreldre" og ikke "fedre" i saken, men jeg synes det er helt ok at saken fremmes av kvinnepanelet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Ser det poenget ja. Og jeg mener jo ikke at det ikke er greit at kvinnepanelet fremmer saken, jeg var bare spent på hvordan vinklingen fra andre ville bli som følge av det... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja.. er det nå sånn? http://www.dagbladet.no/dinside/2003/08/14/375933.html |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Jeg hevder ikke at det ikke finnes kvinner som slår, men hvis du stiller opp 100 mennesker som lever i konstant frykt for eksen sin og som er livredd for å sende ungene sine på samvær med vedkommende, så er ikke 50 av dem menn altså.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
I statistikkene er det slik. Kvinnevold mot mann og barn er fremdeles veldig under jorda. Et sårt punkt i og med at kvinner tradisjonelt ses på den primære omsorgspersonen. Og en enda høyere terskel inn i de offisielle statistikkene.
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Ikke når det gjelder grov vold, nei. Det samme gjelder forøvrig seksuelle overgrep mot barn. Det er nok store mørketall når det gjelder seksuelle overgrep utført av kvinner, men ikke når det gjelder "lokkemenn" eller overfallsvoldtekter.
|
|
|
#8 |
|
![]() ![]() ![]() |
Tenkte på vold i familen jeg nå. Seksualisert og regulær vold i det offentlige rom forekommer jeg har høyere terskel og har ofte en mer tilfeldig korrelasjon mellom offer og overgriper. Men ikke alltid.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Det var ikke det jeg sa heller. :teskje: Jeg sa at måten du beskriver vold mot kvinner gjør det.
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Nå må du bruke en mindre teskje tror jeg. Du sa at ved å bruke de ordene så var jeg med på å undergrave vold mot kvinner som et problem. Det var absolutt ikke min intensjon, så jeg har beklaget bruken av de ordene. Ellers kan jeg vel ikke se at jeg har beskrevet vold mot kvinner i det hele tatt? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Når du sier at menn sannsynligvis står for mye av den grove volden beskriver du vold mot kvinner. Jeg påpeker at det er bevist, ikke bare sannsyliggjort, og det består at det meste, ikke bare mye.
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Vet ikke hva du mener med regulær vold, men jeg mente vold både i det private (familien) og det offentlige rom. Volden som utføres av menn er generelt sett grovere.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 08-09-10 kl 13:31. Årsak: familient - familien |
|
|
|
|
|
#13 |
|
![]() ![]() ![]() |
Regulær vold i motsetning til psykisk vold. Men ser vi er enige ellers.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|