|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Når bør man skifte det elektriske anlegget? Hvor gammelt er ditt?
Jeg føler vel for å be deg begrunne, siden du gir et råd som koster mange penger - om hvorfor du gir dette rådet. Det er ikke mer brannfarlig med skrusikringer enn med automater. |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I følge min elektrikerpappa så er det ingen grunn til å bytte ut bare fordi anlegget er gammelt nei. Skader, slik du nevner, er jo en soleklar grunn, og så dette med at eldre anlegg ikke takler dagens strømbruk, og dermed fort blir overbelastet. Det merker man om man plages med at sikringene ryker til stadighet.
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var ikke ment som et råd jeg tenkte noen skulle følge, men jeg trodde faktisk ingen hadde skrusikringer lenger, så det var bare ment som litt humring over akkurat det. Men nå har jeg fjernet det, så det slipper å plage deg.
![]() |
#4 |
Passiv
|
Dette er mitt fagområde, så meg plager det ikke. Men generelt så er det sånn at hvis noen ber om et råd så er det nettopp for å følge dette rådet. Aner man ikke hva man snakker om så bør man i det minste ta forbehold om at man ikke har peil. I innlegget ditt så det ut som skrusikringer var et kriterie du visste at var utløsende for å skifte hele elanlegget. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|