|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forby røyking hjemmeDet syns jeg rett og slett er for dumt. Hvem er det som skal passe på det? Det blir jo umulig å håndheve, så jeg tror de som røyker inne kommer til å drite i et sånt forbud. Jeg røyker (men har slutte-planer, leser Boken), men det kunne ikke falle meg inn å røyke inne, hverken med eller uten barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Forby røyking hjemme
Det at det ikke finnes noen som til enhver tid kan "passe på" er ikke et godt motargument, synes jeg.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Forby røyking hjemme
Men dersom det ikke håndheves, hva er da poenget med et forbud? Som noen andre nevnte så vil jo det bare føre til mindre respekt for lover og regler. De kunne heller bruke de pengene de ville brukt på å behandle et slikt forslag på noen skikkelige holdningskampanjer fokusert på barn og røyk etter min mening. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Forby røyking hjemmeSiden røyken er såpass farlig og avhengighetsdannende som den er syns jeg de kan forby salg av den totalt. Noen vil nok alltids klare å få fatt i røyk uansett, men for de fleste vil det da være slutt på hele greiene og problemet er løst. De som sliter med å slutte må få hjelp til dette (f.eks. kan man fjerne nikotinavgiften på nikotinplaster/tyggegummi en en periode og også sponse røykesluttekurs).
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|