|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Her skjønner jeg ikke helt logikken. Man går vel uansett ikke på besøk til folk man ikke kjenner? Og så biter jeg meg jo merke i at man blir betegnet som lite gjestfri fordi man ønsker å få beskjed før noen dundrer inn døra. Jajjamennsann.
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ringer dere ikke på hos fremmede altså?
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Man kan jo bli like godt kjent om man sender en sms og avtaler et besøk, fremfor å bare gå og ringe på? Hva mener du egentlig?
|
|
|
#4 |
|
søt
Ja, klart man kan bli kjent likevel, men det er selve "avstanden" jeg reagerer på, at alt skal være så planlagt og rigid. "Ja, du kan få komme på besøk, om tre uker mellom åtte og ni". Jeg er kanskje enklere, og mer spontan enn mange. Hvis alle blir redd for å trenge seg på, for det sikkert ikke passer, syns jeg det er litt dumt.
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
For meg er det en kjempeforskjell.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Men å si at man foretrekker at folk ringer eller sender en SMS på forhånd er jo ganske langt unna det å bare innvilge folk en times audiens om tre uker, vil jeg si.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja jeg synes det. Spørs hvor rotete det er da, det er jo sjelden helt bomba her siden jeg får spader av for mye rot. Men jeg liker å shine litt før det kommer folk uansett. Men rot er sjelden årsaken til at jeg ikke liker spontanbesøk så godt.
Enig i dette. Selv om jeg liker å få beskjed først så er det jo ikke snakk om 3 uker frem i tid? Det kan være snakk om en halvtime før, som Skilpadda sier. Bare det å få summet seg litt og kanskje ta på seg andre klær enn den hullete joggebuksa man dro på seg fordi man kom hjem fra jobb med flekkete klær, sette på kaffen osv.
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg syns ikke det gjør noe å få beskjed, og det hender at jeg melder vår ankomst også, men de som bor i nabolaget stikker vi som regel innom og spør om vi skal finne på noe i stedet for å ringe. Greit å få beveget seg litt også. Ser selvfølgelig an når på døgnet det er, og står aldri på trappa hos andre kl 10 en søndags morgen |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Men jeg ser liksom ikke helt at det skal spille så mye rolle om man sender en SMS for å spørre om folk er hjemme eller om man bare drar av gårde og banker på døren? (Med mindre man ikke har telefonnummeret, såklart, det kan jo tenkes.)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|