Sv: Overvektiges erfaringer
Jeg har heller ikke sett tråden før nå.
Jeg er overvektig, og tror jeg er i fedme 1 nå (selv om enkelte her inne påstår at det umulig kan stemme ... jeg velger å ta det som et kompliment). Jeg får ukentlige påminnelse i barnehagen av ungenes små venner som lurer på når babyen skal komme. Jeg begynner å bli litt lei av dette, for jeg har fortalt disse ungene at det ikke er noen baby der.
Jeg lærer i hvert fall mine unger å ALDRI kommentere andres overvekt (eller høyde, lange nese, eller noe som helst annet som har med den fysiske fremtoningen å gjøre).
I tillegg så hadde jeg et alldeles grusomt legebesøk en gang. Jeg hadde flyttet, fått ny fastlege og skulle be om ny resept på p-piller. Idioten av en lege mente at jeg veide så mye at jeg nesten ikke trengte pillene, for så overvektige ble sjeldent gravide. Jeg hadde da en BMI på omtrentlig 30. Jeg fikk isteden tilbud om respept på reductil.
Vel, jeg byttet fastlege. Han jeg går til nå er helt fantastisk, og han gir mye hjelp i forbindelse med overvekten min. Jeg er åpen på at jeg synes dette er problematisk. Han har konstatert at jeg har rett siden overvekten faktisk gir seg utslag i en del fysiske plager. Han kommer med konstruktive innspill på forslagene mine og er veldig støttende.
I en kortere periode for noen år siden så var jeg normalvektig. Fort ned i vekt og dessverre også fort opp igjen. I de månedene jeg var normalvektig fikk jeg utrolig mange spennende arbeidsoppgaver. Jeg har dog ikke mulighet til å si at det er noen årsakssammenheng siden jeg i den perioden omtrent bodde på jobben, og da er det ikke så rart at de spennende oppdragene kommer.