Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

I den evige runddansen om Flexus-validering

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 16:05   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De sier at de skal bruke dataen til å gi folk et bedre tilbud der det er mye reisende, jeg tenker at de skal bruke det til å legge ned ruter.

Glitter, du må pusse matten din. Det er jo akkurat det som skjer. Om de legger ned alle rutene det ikke er nok folk på, så vil det å beholde de rutene det er mest folk på bety at de prosentvis har økt kapasiteten på disse avgangene. Ergo er det stjerne i boka til en eller annen sjef.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Teknologigebyr!

De har jo alltid pleid å gjennomføre spørreundersøkelser om reisemønster. Det er jo dyrere enn å tvinge alle til å delta gratis, jeg ser den. Men de kunne jo også henvendt seg til passasjerer i perioder, og bare noen av dem. F.eks. kan du tenke deg å validere flexuskrotet ditt hver gang, i f.eks. to måneder, og få et 7-dagerskort som premie. F.eks. Det hadde jeg gladelig gjort, en gang i blant. De trenger faktisk ikke be alle de flere hundre tusen reisende om å gjøre det for å få et godt nok grunnlag. De kan bruke litt ressurser på å foreta rekruttering/randomisering, samt belønning, mot å bevare freden med passasjerene som helhet. Det tror jeg faktisk det er verd!

Det sier seg jo selv at dette er dumt. Her taper de en del ukeskort. Med den varianten de kjører nå så betaler alle passasjerene mer enn full pris.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg skjønner ikke at de slipper unna med det her. Hele prosjektet ser jo ut til å være en fiasko av dimensjoner, og den råtne kundebehandlingen i tillegg er jo helt sinnsykt. Å drive å bøtelegge oss for at vi ikke validerer, når vi tross alt har betalt for varen, er surrealistisk. Og å komme med et utsagn om at dette er til vårt eget beste? Que?

Altså - når et prosjekt blir stort nok og med nok prestisje involvert så er det en suksess. Det sier seg selv. Tror du virkelig så mange ledere kan ta feil? Hæh? Klart ikke det.

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor disse greiene skal være så vanskelig. Det virker som de har begynt helt i feil ende, og ikke noe av utstyret virker som det skal. Fordi de har valgt feil utstyr? Og at dette skal være så nyskapende og high-tec, og derfor må vi ha tålmodighet? Se på London. Oyster cards funker som bare det - og det er faktisk forbrukervennlig i tillegg.

Det var vel inne anbud fra andre firmaer der ja. Som ikke ble valgt da det ble så dyrt har jeg hørt rykter om. Men som hadde litt mer erfaring på sånt som dette.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.