|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Ja, ikke sant, hva så? La pjokken lese, den er ikke skummel lest med barneøyne, tror jeg. Ikke skummelt skummel, i hvertfall. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Metallica!!
|
Ja ikke sant. Hva så.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Han sto hvertfall opp med boken i hånden i dag, og har kommet til side 38. Jeg hørte at han lo høyt flere ganger i går kveld, og leste også høyt enkelte setninger for meg, så det ser ut som han er med så langt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Skal rømme
|
Hihi, jeg hadde noe lignende da jeg leste Hulebjørnens klan da jeg var ca 10-11 år. I den boka tror jeg de snakker om at han tok henne på tappen hennes (tror jeg det var?), og at det var fantastisk, og jeg lurte fælt på hva det var. Menmen, jeg tok ikke noe skade av det akkurat, og jeg synes vi skal la barna få tilgang på det de vil lese. Skjønner de det så ok, hvis ikke så jaja. De kan fint ha glede ha boka likevel, og har de det ikke så slutter de å lese. Jeg hadde ingen begrensning på skumle ting heller da jeg var liten, og jeg leste mye mens mine foreldre ikke leste, de hadde ikke sjans til å følge med.
|
|
|
#6 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Lese Ringenes Herre (selv), hvilken alder?Tror jeg var ca. 10 år første gangen jeg leste denne (så vi snakker om det hersens år 1982 eller 1983). Husker i hvert fall at det første som grep meg (jeg kom over boka tilfeldig i mormors bokhylle) var alle tilleggene bakerst, med kart og slekstrær og greier. Det så innmari dypt og interessant ut, og dermed ble jeg nysgjerrig og begynte forfra for å finne ut hva i alle dager dette var for noe.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|