Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemsendt fra skolen pga. lus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 22:03   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lus

Jeg hadde reagert fordi skolen dermed går mot sitt eget råd. Man er faktisk ikke syk om man har lus og dermed må foreldre strengt tatt ta fri uten lønn.

En annen ting er at det hele tyder på dårlige rutiner (hjemsendelse mot eget råd, manglende beskjed til SFO), og det ville jeg likt dårlig av en virksomhet som har ansvar for ungen min.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 22:09   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg hadde reagert fordi skolen dermed går mot sitt eget råd. Man er faktisk ikke syk om man har lus og dermed må foreldre strengt tatt ta fri uten lønn.

Fri uten lønn?
Det er jo en "tilstand" man ikke kan være ubehandlet på skolen så
jeg tror de færreste må ta fri uten lønn.
Hos oss hadde ikke dette vært en grunn å bli trukket i lønn.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 22:15   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

En annen ting er at det hele tyder på dårlige rutiner (hjemsendelse mot eget råd, manglende beskjed til SFO), og det ville jeg likt dårlig av en virksomhet som har ansvar for ungen min.

Jepp. Hun blir ikke mer smittsom bare fordi man faktisk har sett en lus, og siden stort sett alle jentene i klassen hadde lus for ikke lenge siden er det vel i overkant naivt å tro at min jente var den eneste med lus nå. Vi reiser selvsagt hjem fra jobb umiddelbart ved melding om sykdom/skade hos ungene, men dette føltes svært unødvendig og krisemaksimerende. Mannen min hadde flere viktige møter den dagen og det var ikke så greit å måtte reise hjem før 12, særlig ikke når grunnen var såpass "tynn". Og greia med SFO ble jeg veldig urolig av. Om jeg ikke hadde snakket med mannen min i mellomtiden og fått info om hentingen hadde beskjeden fra SFO om at hun var savnet der vært ille å få. Blir dårlig bare av tanken.

Sist redigert av MokkMokk : 03-10-10 kl 22:18. Årsak: la til litt mer
MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.