|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?Jeg synes det er viktig å dele semesteret i to, og synes derfor at ungene godt kan ha høstferie. Jeg synes dog at den godt kunne vært lagt til november i stedet for oktober, og aller helst burde man kunne ta ut ferien i en valgfri uke i løpet av for eksempel en treukersperiode. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør skolene ha høstferie?
Men da har de jo juleferie omtrent idét høstferien er slutt. I hvert fall her i år, juleferien begynner 17. desember.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Et sted midt i halvåret, når enn det er. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
En Som Trener
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?Høstferie er et pes som krever planlegging for å ordne seg fri.
|
|
|
#45 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Jeg synes høsten er lang. Det er ingen røde dager før 25.12 og på skolen var det plandager før skolestart og ingen andre fridager enn høstferien.
|
|
|
#46 |
|
Rockesøster
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?Jeg synes helt klart at barna bør ha høstferie, men at begynnelsen av oktober kanskje er i tidligste laget. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
I endring
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?Høstferie seg jeg ikke nødvendigheten av nei, hos oss har SFO funnet ut at det er en grei plass å ta inn litt ekstra penger så det koster 110kr dagen for å ha ungen i SFO i høstferien, noe jeg ikke skjønner når vi betaler like mye for SFO i mnd som vi gjør for barnehagen.
|
|
|
#49 |
|
Bedreviter
|
Barnehagen får hovedinntekten pr. barn gjennom statlige og kommunale tilskudd. Det koster ikke 2300 kr pr. måned pr. barn å drive barnehage. Det blir derfor helt poengløst å sammenligne hva man får for barnehagepengene med hva man får for SFO-pengene, all den tid SFO ikke får i nærheten av (om noen) tilsvarende tilskudd. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
I endring
|
Ja men da skjønner jeg det bedre.Vi betaler med glede de pengene for høstferien altså for det ser ut som de skal få en kjempe uke med strandtur med grilling, tripp trapp tresko turnering, drama dag, bake dag m.m og jeg skjønner jo at slikt koster.
|
|
|
#51 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
140 kroner dagen her, og lite opplegg. Dei kan godt basere seg på fri leik og dataspel ein heil dag. Treng eg fortelje at me forsøker å unngå SFO i feriar så langt det lar seg gjere? Data og fri leik ein heil dag kan ho gjere gratis heima åleina, men det er ikkje eit godt nok tilbud til henne på fridagar.
|
|
|
#52 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Bør skolene ha høstferie?Dere kan få låne vår sfo. Aldri ekstra betaling, så der opplegg. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør skolene ha høstferie?Tja, litt todelt jeg også. Jeg synes det er greit at de har fri, men kanskje ikke en hel uke. Her er høstferien i uke 42, så det er jo litt senere (omtrent midt mellom sommer og jul). De må jo ha de fridagene uansett for å få samme antall skoledager, og jeg vil ikke ha tidligere juleferie iallefall (17.des).
|
|
|
#54 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Bør skolene ha høstferie?Mine småskole barn ser veldig frem til høstferie. Hverdagene ellers er lange og travle. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?I år er det fint at de har høstferie, det har nemlig jeg og, og vi er ikke hjemme før til helgen igjen. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?For barn som er så unge at de ikke kan være alene hjemme en hel uke er høstferien et styr når man ikke har fri selv. Samme med vinterferien. Jeg kan ikke betale SFO hele året fordi jeg trenger den fem-seks dager fordelt på to ferier heller. Dermed har jeg et problem med niåringen i høst- og vinterferien. I år har jeg tatt ferie i høstferien, så får jeg se hva som skjer rundt vinterferien. Sist redigert av Slettet bruker : 04-10-10 kl 12:58. |
|
|
|
#57 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør skolene ha høstferie?1)Hvorfor mener du i såfall det du mener? |
|
|
|
|
|
#58 |
|
superbruker
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?1)Hvorfor mener du i såfall det du mener?
|
|
|
#59 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør skolene ha høstferie?Jeg synes det er kjempefint med høstferie. Det er mye nytt og ellers få fridager i høstterminen, og ihvertfall jeg så veldig fram til denne avbrekk. Synes heller noen av de mange fridagene etter påske kan vike. Det er bortimot umulig å planlegge noe der.
|
|
|
#60 |
|
can-jur
|
Sv: Bør skolene ha høstferie?Ja, selvfølgelig, hvordan skal vi ellers få opp potetene?
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|