|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.Jeg synes at dette er noe du kan ta opp med foreldrene til barnet. For noen er det ikke selve kristendommen som er viktig, med det at barnet har noen som tar seg litt ekstra av barnet.
|
|
|
#2 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.
Men skal jeg da stå i kirka og si at jeg skal "”be for barnet, lære han/ho sjølv å be, og hjelpa han/ho til å bruka Guds ord Herrens nattverd,”? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristen.
man sier kun ja til å sørge for at barnet blir oppdratt i den kristne tro. Om foreldrene synes det er greit at du står der og sier ja til det, selv om de vet at du ikke kommer til å bidra dithen, så synes jeg det er helt greit, jeg da. Men det er meg. Du må gjøre det du synes er rett for deg.
|
|
|
#4 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fadder eller ei? Når man ikke selv er kristenDa har vi blitt enige med foreldrene om at vi ikke står som faddere i kirken og at de tre andre de har spurt tar seg av den delen. Så tar vi oss på fadder-rollen på alle andre måter og gleder oss allerede til å holde en liten tale på selve dagen. En fin løsning synes jeg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|