Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?
Alle mennesker ønsker å føle seg nyttige og flinke. Og jeg tror at om man skal være i et forhold så er det viktig at den andre føler at h*n har noe å bidra med. Jeg tror derimot ikke at de fleste menn insisterer på at de må kunne bidra på reparasjonsfronten, men om kona ikke behøver ham på andre områder, så kan det bli viktig. Mannen min hadde sett rart på meg om jeg hadde trengt ham for å fikse noe elektrisk verktøy, men han vet jo at jeg trenger ham på andre områder så da er det jo greit.
En mann som blir spurt om råd, som man betror seg til, som man er en god venn i tillegg til arbeidskollega/ektefelle/slektning trenger mye mindre bekreftelse i form av sånne "ikon"ting som å skru opp et bilde, fikse radion og slikt. Jeg synes det er tulleråd å gjøre seg dum (sånn i forhold til det kurset Monsoon fortalte om) for at mannen skal være i forholdet. Da er det viktigere å være vennen til mannen, ikke bare betro seg til venninner, for det er det mange kvinner som gjør, de snakker ikke med mannen sin.
Menn er ikke så teite at de blir i et forhold fordi de får lov til å skru en radio. De liker å bli satt pris på, akkurat som kvinner gjør det, men de aller fleste av dem ønsker helst å bli satt pris på som person, en partner som man kan være trygg på, og som man kan snakke ordentlig med, og som tilbake kan være en sann partner.