|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaHørt om David Toska? Petter Tharaldsen? Stig Millehaugen? Ole Christian Bach? Rolf RP Pettersen? Rasool-familien? Orderud? |
|
|
|
#2 |
|
Sperret
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media
Jada, men jeg tror de aller færreste navngis. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
På samme måte som de aller færreste overgripere navngis. De har tvert om kunnet nyte langt større grad av anonymitet enn de aller fleste andre forbrytere. Jeg kan ikke forstå at de skal ha slik spesialbehandling. |
|
|
|
#4 |
|
Sperret
![]() |
Men alle vet jo at barneovergripere kanskje er de mest forhatte kriminelle i verden? De opplever faktisk overfall og tortur i de landene hvor de blir offentliggjort i registre. Noen blir også drept. Sist redigert av Kristoffer : 15-10-10 kl 10:51. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Jeg synes man har krav på beskyttelse mot tortur og drap, uansett hva man måtte ha gjort selv. Og jeg synes ikke offentlig gapestokk på noen måte er greit. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sperret
![]() |
Men det er derfor de fleste overgripere går fri. For hvis de innrømmer skyld, så blir de dømt, og avskydd for resten av livet. Hvis de nekter skyld, finnes det sjeldent bevis i slike saker, og de går fri. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
I følge et foredrag jeg hørte hos Kripos om dette, for ikke lenge siden, vet de fleste overgrepsmenn dette veldig godt, men de finner måter å bryte ned mentale sperrer på til de til slutt har funnet mental aksept for ugjerningen i sitt eget hode.
Og dette er et argument for hva, sa du? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo triviellt observert riktig og gjelder naturligvis saker som omfatter seksualforbrytelser og overgrep mot barn også. I 1997 var det for eksempel 188 rettskraftige domfellelser for seksuell omgang med barn i Norge. Jeg tviler på at det var omfattende mediadekning med navn på den domfelte i fire slike saker i uken det året altså. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|