Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-10, 13:26   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media

Opprinnelig lagt inn av Kristoffer, her.

Ikke pedofile overgripere. De vet ikke at man ikke skal beføle barn eller bruke barn seksuelt. Det var jo akkurat det jeg trodde selv også, at det ikke var galt så lenge det skjedde på en forsiktig og god måte.

I følge et foredrag jeg hørte hos Kripos om dette, for ikke lenge siden, vet de fleste overgrepsmenn dette veldig godt, men de finner måter å bryte ned mentale sperrer på til de til slutt har funnet mental aksept for ugjerningen i sitt eget hode.

Opprinnelig lagt inn av Kristoffer, her.

Men det er derfor de fleste overgripere går fri. For hvis de innrømmer skyld, så blir de dømt, og avskydd for resten av livet. Hvis de nekter skyld, finnes det sjeldent bevis i slike saker, og de går fri.

Og dette er et argument for hva, sa du?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 14:13   #2
Kristoffer
Sperret

Medlem siden: Oct 2010
Kristoffer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I følge et foredrag jeg hørte hos Kripos om dette, for ikke lenge siden, vet de fleste overgrepsmenn dette veldig godt, men de finner måter å bryte ned mentale sperrer på til de til slutt har funnet mental aksept for ugjerningen i sitt eget hode.

Hvis jeg hadde begått et overgrep før jeg skjønte at det var galt, så hadde det vært fordi jeg ikke trodde det var galt overfor barnet dersom det var med på det. Jeg visste at det var juridisk galt, alle har vel fått meg seg at vi har en lavalder i Norge. Men jeg trodde ikke det ville være galt overfor barnet - jeg trodde barn kunne samtykke. Det er sånn pedofile kan oppleve det. Jeg var overbevist om at det ikke var galt.

Men de fleste barneovergripere er jo ikke pedofile, og slik som Kripos beskriver det, så har de rett i at de fleste overgripere rasjonaliserer seg frem til å til slutt føle at det de gjør er greit.

Kristoffer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 14:18   #3
Kristoffer
Sperret

Medlem siden: Oct 2010
Kristoffer har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var et argument for å ikke demonisere overgripere, og ikke lage et helvete for de etterpå, for det gjør bare at de nekter, og dermed går fri. Bare 15% av siktede overgripere blir dømt fordi de har alt å tjene på med å nekte. Og det går utover ofrene, som opplever å ikke bli trodd, og må leve videre med skyld og skam.

Kristoffer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.