Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 08:17   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å bli sliten av barna sine?

De fridagene er deg veldig vel unt, MokkMokk. Sier Tinetoff som har vokst opp med yngre tvillingsøsken (og de var sprellfriske og fem, ikke to år yngre enn meg, men det aner meg hvordan hverdagen deres er ).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 08:25   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

De fridagene er deg veldig vel unt, MokkMokk. Sier Tinetoff som har vokst opp med yngre tvillingsøsken (og de var sprellfriske og fem, ikke to år yngre enn meg, men det aner meg hvordan hverdagen deres er ).

Tja, du sier noe. Jeg har en venninne som fikk barn omtrent på samme tid som meg begge gangene, og jeg ser jo hvor ulike liv vi lever - hun med to og jeg med tre. Ikke kan man si at vi burde visst hva vi gikk til heller - tvillinger kommer jo ikke akkurat på bestilling. Men jeg trøster meg med at det bare vil bli lettere i tiden som kommer, etterhvert som de vokser til.

En vakker dag vil jeg nok tenke tilbake og savne denne tida, det er rart med det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 08:43   #3
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel ingen som kan si at man ikke kan bli sliten av barna sine, den følelsen et menneske sitter med er den samme uavhengig av hva andre måtte mene. Det kan ikke måles på noe måte. Det er viktig å ta mennesker alvorlig på de følelser de forteller de har...

Selv skal jeg innrømme at jeg har vært sliten mange ganger. Med ei lita ei som kunne våkne 5-15 ganger hver natt fram til hun var 3 1/2 år, så må jeg si det var slitsomt. Men etterhvert blir det bedre. Man må bare huske at det som regel er en forbigående periode. Når det står på som verst er det godt å ha noen til å avlaste innimellom slik at man får hentet seg inn litt

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 09:01   #4
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg blir sliten av mine unger rett som det er, og skammer meg slettes ikke. (Og jeg ville IKKE valgt en hjemmedag med dem hver uke. Det skammer jeg meg heller ikke det minste over. :tårnfrid: )

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kunne tenkt meg en hjemmedag uten barn

Disse to innleggene kan jeg i sin helhet sitere!

Jeg blir sliten av jentene mine jeg, ingen tvil om det. Det er full fart, MYE og hoy lyd, mye organisering og litt for lite sovn. Det er jo ikke det samme som at jeg angrer paa at jeg fikk barn, eller at jeg ikke skulle ha hatt barn. Det er en menneskerett aa faa kjenne paa folelsene sine og i tilegg faa uttrykt dem.

Jeg mener at de som maatte mene at jeg ikke skulle ha hatt barn, fordi jeg i perioder er sliten av alt styret rundt det aa ha barn og det aa vaere sammen med barna, er ute av stand til aa kjenne paa egne folelser og ikke minst evne aa fostaa andres folelser og behov.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 12:11   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Selvfølgelig er det lov.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 13:20   #6
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Klart man har lov å bli sliten. Når storebror gikk i barnehagen, hadde jeg fri en dag i uken, og han var i barnehagen. Deilig, brukte dagen til husarbeid,egentid ol. Fikk da mye mer overskudd til de håpefulle resten av uken.
Har søkt minstemann inn i barnehagen en dag mer enn jeg jobber, og krysser fingrene for at vi får plass.
Synes også 1-3 års alderen er krevende. Jeg er jo forberedt på det, men bli vanvittig sliten inn i mellom. Det er tungt å komme hjem fra jobb, middag også må vi ut eller finne på noe med den minste for at hun ikke skal sovne kl. 1700, for da har vi hun våken til nærmere midnatt.
Vi har ett vennepar som er fosterforeldre for to barn. De har ikke lov til å bli slitne, for de får betalt for å ha barna.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 17:24   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Vi har ett vennepar som er fosterforeldre for to barn. De har ikke lov til å bli slitne, for de får betalt for å ha barna.

Naa ble jeg litt nysgjerrig her. Mener du at de som fosterforeldre ikke har lov til aa bli slitne, fordi de har lonn for den jobben?

Gammel 17-02-07, 17:34   #8
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Naa ble jeg litt nysgjerrig her. Mener du at de som fosterforeldre ikke har lov til aa bli slitne, fordi de har lonn for den jobben?

Nei det mener jeg ikke.Det var ironisk ment fra min side. (Jeg brukte sikkert feil smily, er ikke helt inni de).
Men vi har felles bekjente med fosterforeldrene som mener at dem ikke har lov syte og klage, dem har jo betalt for å ha dem.
Klart alle med barn i hus blir slitne inni mellom, og derfor er det så godt å ha noen venninner å blåse ut til, også er alt så mye bedre når man kommer hjem igjen. Neste gang er det en venninne som har en sliten dag

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 17-02-07 kl 20:20. Årsak: Prøver å oppklare at jeg ikke mener det:knegg:
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:14   #9
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Fosterforeldre kan også bli slitne Et vennepar av oss er fosterforeldre til et søskenpar. De har fast avlastning en helg i mnd. (dekkes av barnevernet)

Gammel 17-02-07, 20:39   #10
Buffe
Bare svada..

Medlem siden: Feb 2007
Buffe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Blir veldig veldig sliten... Og gleder meg voldsomt til de har lagt seg om kvelden og jeg får kose meg uten barn en liten stund.

De helgene gubben er bortreist og jeg er her med begge to har jeg vært på sammenbruddets rand, spes når ho minste ikke sov noe særlig på natta og han eldste begynte dagen kl 05 :trøtt:

Gammel 17-02-07, 20:58   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Det var enda godt det var ironisk ment Amo, du skjonner jeg holdt paa aa tenne paa alle plugger En del av jobben min bestaar i aa veilede fosterhjem,samt aa organisere avlastning for dem og veilede skolene som fosterbarna gaar paa. De holdningene jeg moter fra for eksempel skolene er noe ganger haarreisende. En del mener oppriktig at de kan ringe til fosterforeldrene og be dem hente barna fra skolen for den minste ting, og det siden "de tross alt har har betalt for aa ha barna boende hos seg". Det er etthvert ikke rent faa laerere og raadgivere som har faat en lengere lekse fra meg om hva disse fosterforeldrene staar i av utfordringer i lopet av et dogn, hva de egentlig har i lonn (nada i forhold til innsats) og ikke minst at de fortjener og trenger de skarve timene fri fra barna som skoledagen gir/bor gi dem. Som dere sikkert skjonner er dette noe som engasjerer meg veldig

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.