Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 11:23   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Ja noen er flinkere skriftlig enn verbalt. Det er sant. Og svært mange her er flinke med ord og er dyktige i diskusjoner. Er mektig imponert mange ganger.

Men å utrykke seg bedre skrifltig vil jeg ikke kalle det om man ikke klarer å forholde seg saklig men heller går inn for å ta personen. Et skrevet sleivspark kan mange ganger virke tøffere enn å få det frem verbalt.

Alt dette har gått meg hus forbi, er det virkelig noen som går inn for å ta noen? Som har en personlig agenda, eller noe? At man i diskusjoner kan lire av seg litt forskjellig når diskusjoner blir opphetet, er noe annet, for da kan man skylde litt på kampens hete. IRL hadde man kanskje bare avsluttet diskusjonen, forlatt rommet og slått litt med døren, kanskje.

Men jeg har også IRL sagt at nå er det nok, at jeg synes motparten oppfører seg som en fjomp. Men som regel gjør det meg lite at folk blir litt engasjerte, jeg tåler det på nett og jeg tåler det IRL.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:27   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Alt dette har gått meg hus forbi, er det virkelig noen som går inn for å ta noen? Som har en personlig agenda, eller noe? At man i diskusjoner kan lire av seg litt forskjellig når diskusjoner blir opphetet, er noe annet, for da kan man skylde litt på kampens hete. IRL hadde man kanskje bare avsluttet diskusjonen, forlatt rommet og slått litt med døren, kanskje.

Men jeg har også IRL sagt at nå er det nok, at jeg synes motparten oppfører seg som en fjomp. Men som regel gjør det meg lite at folk blir litt engasjerte, jeg tåler det på nett og jeg tåler det IRL.

Tenker ikke direkte her på forumet men sånn generellt. Men ja jeg har opplevd personer mye tøffere og ufin på nett enn i virkeligheten. Så trøff at jeg fikk noe sjokk da jeg traff på personen/ne.
Det var som to svært forskjellige personer.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:38   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker ikke direkte her på forumet men sånn generellt. Men ja jeg har opplevd personer mye tøffere og ufin på nett enn i virkeligheten. Så trøff at jeg fikk noe sjokk da jeg traff på personen/ne.

Men kan ikke det tenkes at de møtte deg fordi de likte deg og hadde ingen interesse av å være frekk og ufin mot deg?

Gammel 17-02-07, 11:42   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men kan ikke det tenkes at de møtte deg fordi de likte deg og hadde ingen interesse av å være frekk og ufin mot deg?

Mulig det men hvorfor gå inn for å være ufin på nett nettopp fordi de er ukjente?

At man kommer med verbale sleivspark i en opphetet diskusjon er noe alle kan gjøre inklusiv meg selv men det virker som det kan være et mønster hos noen. Selv har jeg ikke merket dette på kroppen men det er jo noen som har følt det slik virker det som her og skygger derfor unna diskusjonene.

Gammel 17-02-07, 11:44   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig det men hvorfor gå inn for å være ufin på nett nettopp fordi de er ukjente?

At man kommer med verbale sleivspark i en opphetet diskusjon er noe alle kan gjøre inklusiv meg selv men det vikrer som det kan være et mønster hos noen.

Hva mener du med "gå inn for å være ufin"?

Gammel 17-02-07, 11:44   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At man kommer med verbale sleivspark i en opphetet diskusjon er noe alle kan gjøre inklusiv meg selv men det vikrer som det kan være et mønster hos noen.

Vi oppfatter alle ting ulikt og det du kaller ufin tenker andre gjerne noe annet om.

Poenget var nå egentlig ikke det, men at folk ikke har noen interesse av å "angripe" folk som de liker. Og jeg antar at når to forumbrukere avtaler å møtes, så er det generelt fordi de har noe til felles.

Gammel 17-02-07, 11:46   #7
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vi oppfatter alle ting ulikt og det du kaller ufin tenker andre gjerne noe annet om.

Poenget var nå egentlig ikke det, men at folk ikke har noen interesse av å "angripe" folk som de liker. Og jeg antar at når to forumbrukere avtaler å møtes, så er det generelt fordi de har noe til felles.

Det er sant.

Men gir noen utrykk for at en person har oppført seg ufin så¨går det jo ann å ta det til etterretning.

Gammel 17-02-07, 11:39   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart ikke alle oppfører seg på samme måte på nett som i RL. Jeg er f.eks. mye mer ufin i virkeligheten enn på nett.

Gammel 17-02-07, 11:43   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er klart ikke alle oppfører seg på samme måte på nett som i RL. Jeg er f.eks. mye mer ufin i virkeligheten enn på nett.

(Jeg knegger svært sjelden IRL, burde kanskje slutte å gjøre det på nett også, da, evt. begynne med det.)

Gammel 17-02-07, 23:14   #10
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

(Jeg knegger svært sjelden IRL, burde kanskje slutte å gjøre det på nett også, da, evt. begynne med det.)

Desembermamma har begynnt å knegge i RL.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:17   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Desembermamma har begynnt å knegge i RL.

Og du fortjener en god omgang juling for å ikke lese innleggene mine. Du skulle inn å qoute den delen om at det så corny ut, og si: Neida vennen, det ser ikke SÅ corny ut.

feks ...

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.