|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Godis i barnehagen
Men det er litt på lik linje der jeg er med hensyn til sukker i barnehagen. Noen foreldre ser på brunost som en del av sitt kosthold, mens enkelte sukkerfrie barnehager kutter ut det helt nå.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Jeg har opplevd barn i barnehagealder som har sagt at de ikke kan spise is om sommeren fordi da blir de feite, det har mamma sagt. Og det er da jeg synes fokuset blir feil.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Men hvordan kan du ta utgangspunkt i at flesteparten er slik, for du argumenterer jo mot mitt syn ved å si at barn ikke må få disse bekymringene over seg. Jeg ser også at du bruker ordet "hysterisk" om oss som er tilhenger av f.eks. sukkerfrie barnehager, og da blir jeg allerede litt forutinntatt om hvordan du er. Jeg er glad for at jeg evner å være bevisst, samtidig som jeg ikke nedlesser ungen med formaninger om sukkerets skadevirkninger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var vel bare en anekdote.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Og det skyldes sukkerfrie barnehager? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Jeg sier ikke at flesteparten ER slik. Jeg sier at min erfaring i praksis, med foreldre som har et (etter mitt syn) hysterisk syn på sukker, KAN være skadelig for barna. Fordi de overfører dette til sine barn.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Vet ikke hvorfor du MÅ henge deg opp i at jeg bruker ordet hysteri.
|
|
|
#11 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Godis i barnehagenJeg tror ikke at det nødvendigvis er mengden (eller skal man si den manglende mangden) sukker som avgjør om barnet kaster seg over kakefatet da de kommer bort. Det går fint an å spise lite sukker hjemme uten at det blir gjort noe stort ut av det. Dersom det sjelden finnes godteri i skapet blir ungene vant til det tror jeg. Problemene dukker nok heller opp om det er et evig mas og fokus på dette skumle sukkeret, at man aldri skal spise slik styggedom, at man kan bli tykk og syk av det, og at "huffameg, se på nabobarna, nå får de is for tredje dag på rad." |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godis i barnehagenSelv om jeg kjenner godt etter, så klarer jeg ikke bli veldig rystet over nevnte godteposer. Som et fenomen til spesielle anledninger vel og merke.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|