Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Man trenger jo ikke trene så svetten spruter for å holde vekten? Jeg går en tur med hunden daglig, i middels tempo (6 km/t) og går i ca 50 minutter. På en slik tur forbrenner jeg ca 250 kcal. Alle monner drar.
Hvis man ikke er aktiv ellers OG insisterer på pølse, øl og potetgull hver dag, så må du trene, jo.
Jeg kjenner nesten ingen som i voksen alder holder seg slanke uten å trene eller mosjonere ganske jevnlig (turgåing regner jeg som mosjonering).
Ellers: Esme: Ja! Man ser jo det, sånne supertynne folk som alt de spiser renner rett av (som min mann), de har et sånt ganske aktivt kroppsspråk. De går når de snakker i telefonen, sitter langt frampå stolen, osv. Jeg vet at man har målt at det nesten ikke er forskjeller i forbrenningen til ulike mennesker, men jeg lurer litt på om det de da måler er "hvileforbrenningen", altså når folk ligger flatt, for jeg er overbevist om at en del mennesker forbrenner mye mer, fordi de konksekvent kjører på et høyere gir enn andre.