Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Makaronigrateng

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 17:59   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makaronigrateng

Pose-hvitsaus smaker vel noenlunde det samme, men det er jo ingen forskjell på å lage det fra bunnen eller fra pose. Fremgangsmåten er jo omtrent lik, og så slipper man alt det ekstra rælet i posene. *skjønnerikkepoengetmedhvitsauspåpose*

Gammel 13-10-10, 22:15   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pose-hvitsaus smaker vel noenlunde det samme, men det er jo ingen forskjell på å lage det fra bunnen eller fra pose. Fremgangsmåten er jo omtrent lik, og så slipper man alt det ekstra rælet i posene. *skjønnerikkepoengetmedhvitsauspåpose*

Her må jeg si meg enig. Jeg bruker poser av og til jeg altså - mindre og mindre riktignok, men skjønner godt at noen tyr til det. MEN når det gjelder hvit saus er det null og niks grunn til det, det er akkurat like lett å lage det uten pose. Framgangsmåten er sånn bortimot lik. Cluet er å kjøpe en god kasserolle med nonstick-belegg. Da brenner det seg ikke, noe det lett kan gjøre i en vanlig stålkasserolle.

Gammel 14-10-10, 13:47   #3
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pose-hvitsaus smaker vel noenlunde det samme, ...

Så da var det bare forutintatthet som gjorde at jeg syntes verdens beste fiskeboller fra Vesterålens smakte hoppetau da de fikk selskap av posehvitsaus?
Eller kanskje det er min saus som smaker så vanvittig godt, siden jeg ikke akkurat sparer på smøret.

Slipper man ikke unna med litt mindre røring om man bruker hvitsaus fra pose? 10 min med småkoking og røring for å koke ut melsmak er leeeehennge, og da blir det sjeldent laget hvitsausmiddag her i huset.
Edit: ser at mkj foreslår god kjele med non-stick. Det er notert.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.