Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 15:45   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har egentlig kjempelyst til å prøve meg på denne, men vet ikke om jeg får det til.

Hva er det huset laget av? Er det bare svart papp eller er det pepperkake som er skåret ut og pyntet? kaken ellers er vel ganske grei å få til tenker jeg.

Gammel 14-10-10, 15:47   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Her et et bilde av cupcakes fra i fjor.

Sist redigert av Fruktflua : 20-10-10 kl 07:51.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:48   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kule cupcakes, Fruktflua!

Gammel 14-10-10, 15:49   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde egentlig tenkt å prøve med på gelehendene, men kanskje det blir kjøttdeighender isteden. Kan jo lage disse gelehendene litt skumlere også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:53   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva er det huset laget av? Er det bare svart papp eller er det pepperkake som er skåret ut og pyntet? kaken ellers er vel ganske grei å få til tenker jeg.

Det er typ pepperkake, men det går jo faktisk an å lage i papir, sånn for å spare tid. Kaken ellers er vanlig sjokoladekake, tenker jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:01   #6
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har så kjedelige unger. Ingen av de liker å kle seg ut, og Halloween er bare tull. Mens jeg elsker å kle meg ut, og synes Halloween er morsomt.

Ett år fikk jeg arrangere Halloween fest for storebror, og vi inviterte hele klassen hans. Vi satte høytalere i åpent vindu, og spilte av knirkelyder, skrik og hyl. Desverre var det endel småttiser som ikke turde ringe på hos oss på grunn av skumle lyder.

Gammel 14-10-10, 16:05   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er typ pepperkake, men det går jo faktisk an å lage i papir, sånn for å spare tid. Kaken ellers er vanlig sjokoladekake, tenker jeg.

Må jo ikke lage den i to etasjer heller. Du fant den siden på templates for hele huset og manne og alt ja? Kan lage pepperkakedeig og tilsette svart wiltonfarge så blir de svært mørke. Om du lager ginger bread i stedet for pepperkake, jeg synes det er bedre for sånne større ting fordi ginger bread lages tykkere og er seigere og tåler litt. Jeg har en veldig bra oppskrift på ginger bread for sånt, det er Peggy Porschen sin oppskrift.

Og så ta oppkuttet brownies for trappetrinn? Kult!

Gammel 27-10-10, 15:12   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært i laber form hele uka, bare sittet i sofaen, gubben likeså. Formen er ikke akkurat oppadstigende i dag heller, men folk er bedt så jeg bare må få ut fingern. Jeg mangler det meste, duker, asjetter, glass osv

Og baking, kaker, har enda ikke funnet ut hva jeg skal lage. VRÆL.
Hva er det som er kjapt og enkelt å lage?
Jeg tenkte å servere pizza, mumiepølsene i fjor smakte virkelig ikke godt.
Og grillspidd, med marshmallows dyppet i smeltet sjokolade og jordbær.
Og der stopper det.
Vi trenger vel ikke så kjempemye, blir 4 voksne, to tenåringer og tre små.

Men gubben mente vi måtte ha gresskar. Vi har ikke prøvd dette før.
Noen som kan lære meg? Må vi ha en spesiell kniv for å skjære ut dette?
Er det lett å lage øyne og div?
Noen tips?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.