Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan snakker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 22:54   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan snakker du?

Forresten så snakker også du helt feil zol. Du snakker egentlig østlandsdialekt, med et hint av Oslo vest.

Gammel 17-02-07, 22:58   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Forresten så snakker også du helt feil zol. Du snakker egentlig østlandsdialekt, med et hint av Oslo vest.

Syns du jeg virker sossete?

(Forøvrig er det ikke så langt fra sannheten om du treffer meg i jobbsammenheng. Jeg jobber med språkopplæring, og av en eller annen grunn liker ikke foreldre her nede at barna kommer hjem og snakker nordlenning når de først begynner å snakke Desuten er det jo greit at barn med begrenset språkforståelse slipper å lære seg dialekter med det første)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:04   #3
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg snakker sørlending.
Jeg får ikke til å skrive hvordan det høres ut, da får dere heller ringe meg.

Når (veldig sjelden) jeg er full, snakker jeg et hemmelig mandalsgatespråk som er nesten utdødd. Men ikke helt flytende. Jeg har lært det på sykehjemmet, men alle som kunne det var demente.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:09   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Syns du jeg virker sossete?

Nei, jeg synes ikke det. Jeg så bare for meg at du snakket vanlig østlandsdialekt, ikke så bred som meg.

Gammel 17-02-07, 23:16   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av Pepper Lemon : 17-02-07 kl 23:28. Årsak: Glemte at jeg har forumforbud frem til onsdag.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 22:59   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er i grunnen glad for at man ikke skriver som man prater, for noen dialekter kan være litt vanskelig å forstå

Gammel 17-02-07, 23:27   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Du har jo møtt meg Irma og vi har snakket sammen IRL. Jeg snakker vel pent østlands dialekt mener jeg.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:44   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Dragen;249294...........................
Min første tanke da du spurte hvordan jeg snakket var: "Fort - og mye!"[/quote]

Fort og mye, det er meg

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jeg snakker mer og mer pen Oslo veit (!) jeg.
Men jeg har fortsatt mye av min breie Tønsberg dialekt med all sleng og "hakke, skakke, måkke, vikke" osv.
Skei, ho og slikt.
A endingene prøver jeg å holde på.

Du må ha aner fra utsiden av byen, ho er ikke et Tønsberg-utrykk, men Stokke, Andebu og Sandefjord derimot.
Jeg snakker vel en god Tønsberg/Nøtterøy-dialekt.

"Det kjører mange bilær over brua, men banan og sallami brukær vi ikke i sofan, men det hender vi finner rester på gølvet når sola skinner inn vindunne".

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 23:46   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Fort og mye, det er meg

Du må ha aner fra utsiden av byen, ho er ikke et Tønsberg-utrykk, men Stokke, Andebu og Sandefjord derimot.
Jeg snakker vel en god Tønsberg/Nøtterøy-dialekt.

"Det kjører mange bilær over brua, men banan og sallami brukær vi ikke i sofan, men det hender vi finner rester på gølvet når sola skinner inn vindunne".

Jeg er jo fra Nøtterøy men den dialekten har vi aldri snakket. Og synes den er styrtmorsom å høre på.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 12:30   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg snakker østlandsdialekt (nord/øst for Oslo), men avsløres innimellom på tonefallet og enkelte vokaler. Jeg har også rund L i den opprinnelige dialekta mi. Noe de ikke har her. Så jeg får høre det innimellom

Jeg skal komme ut av skapet: Jeg er opprinnelig fra BODØ !!! Men jeg kom hit som tolvåring. Flyttet opp til Bodø igjen i 1995 til 1997, men rømte sørover. Snakker nordlending til nordlendinger. Jeg bruker å si at jeg er schizofren...

Sist redigert av Jessica : 18-02-07 kl 15:12.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 13:14   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oslosk eller vestfoldsk i en (u)salig blanding.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 08:49   #12
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

æg snakka sørlænning ein dialækt som kjæme frå ei lita bygd i indre vest agder.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 11:39   #13
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jæi snakker bare kjedli jæi... De kåmmer litt an på hvem jæi snakker med og. Mærker det bllir (tjukk l) litt mer vestkantsosjlodialekt når jæi snakker med kusinene mine fra Bærum. Og så bllir det litt bræiere når jæi snakker med mormor fra Eidskog.

Sist redigert av Hobbes : 24-02-07 kl 11:59.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.