Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Krølltopper, foren dere!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 23:10   #101
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krølltopper, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Her var det mange snasene damer med flotte krøller ja. Jeg vil også gjerne se Karamell sine.

Dagens hår:

Sist redigert av Karamell : 19-10-10 kl 13:30.
Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:12   #102
Albertine
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:13   #103
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Vakket, vakkert.
Ikke noe frizz eller noe, jo. Bare filmstjernehår, akkurat som Albertine sa.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:14   #104
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ler litt av Albertine. Og har allerede glemt hva du het før Seven Of Nine. :gullfisk:

Gammel 18-10-10, 23:15   #105
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av overskyet, her.

Ler litt av Albertine. Og har allerede glemt hva du het før Seven Of Nine. :gullfisk:

Jeg het Albertine, for tenk.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:16   #106
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men var det pga 7/11 du skiftet? :dukker:

Gammel 18-10-10, 23:17   #107
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Jeg sa jo at jeg var gullfisk.
Albertine er flott da.

Gammel 18-10-10, 23:17   #108
Albertine
Passiv

Standard

Nei, det blir mitt neste nick.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:18   #109
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Stilig!

Gammel 18-08-12, 16:08   #110
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har satt opp håret i en "gresk gudinne-ish-frisyre" ved noen anledninger og komplimentene for sveisen hagler.

Her får man mye gratis ved å slippe bruke krølltangen all verdens. Jeg har laget noen få krøller av det ytterste håret til slutt, men ikke noe mer. Har også kortere hår enn jenta, men det går fint for det.

Så, for de som vil teste

(Kilde: youtube.com)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hair-do.jpg (48,4 KB, 52 visninger)
Filtype: jpg hair-do2.jpg (59,4 KB, 41 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 17:12   #111
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Gammel tråd, men jaja....

jeg er pinade blitt krølltopp!
Ja, blitt ja
Alltid hatt litt fall, men aldri krøller. Etter det tredje svangerskapet så har det bare krøllet seg mere og mere

Mitt beste krølleråd er å vaske med silikonfri balsam (kun balsam) og "ploppe" håret rett etter vask. Da får jeg de fiiineste krøllene

Og før dere tror jeg bare prater tull, så plopper man håret slik:

og man bruker gjerne en t-skjorte til det SÅ tørker det slik litt, og når man da tar bort skjorta så har håret begynt å tørke i fine krøller

Gammel 18-08-12, 17:18   #112
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Gammel tråd, men jaja....

jeg er pinade blitt krølltopp!
Ja, blitt ja
Alltid hatt litt fall, men aldri krøller. Etter det tredje svangerskapet så har det bare krøllet seg mere og mere

Mitt beste krølleråd er å vaske med silikonfri balsam (kun balsam) og "ploppe" håret rett etter vask. Da får jeg de fiiineste krøllene

Og før dere tror jeg bare prater tull, så plopper man håret slik:

og man bruker gjerne en t-skjorte til det SÅ tørker det slik litt, og når man da tar bort skjorta så har håret begynt å tørke i fine krøller

Jeg grer, så plopper jeg. (Visste ikke at det het det?).

Har du noen merker du anbefaler på den balsamen?

Gammel 18-08-12, 17:23   #113
C.D

C.D sin avatar

Standard

Heter plopper på svensk, og i mangel av en grei oversettelse kaller jeg det bare det

Må vaske fritt håret for silikon og mineralolje før man begynner å vaske kun med balsam da. Om du er interessert, så kan jeg fortelle deg om det

Gammel 18-08-12, 17:26   #114
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Heter plopper på svensk, og i mangel av en grei oversettelse kaller jeg det bare det

Må vaske fritt håret for silikon og mineralolje før man begynner å vaske kun med balsam da. Om du er interessert, så kan jeg fortelle deg om det

Fortell! Vet en del her inne har snuset litt på det, så er helt sikker flere som er interessert.

Gammel 18-08-12, 17:32   #115
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg er interessert, men har aldri funnet balsammerker som er lett å få tak i. De bør finnes i butikk/apotek/vita for at jeg skal gidde.

Jeg plopper tydeligvis håret med en turban. De fineste krøllene kommer når jeg sovner med turbanen på.

Joika: er det ikke vanskelig med gudinnelooken?

Gammel 18-08-12, 17:35   #116
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er interessert, men har aldri funnet balsammerker som er lett å få tak i. De bør finnes i butikk/apotek/vita for at jeg skal gidde.

Jeg plopper tydeligvis håret med en turban. De fineste krøllene kommer når jeg sovner med turbanen på.

Joika: er det ikke vanskelig med gudinnelooken?

Neida!

Ta av en real hårtust på toppen og sett resten i en "klump" bak i nakken (tvinn og snurr). Fest med strikk. Så drar du lokkene foran slakt rundt knuten i nakken, både over og under og fester med hårnåler. Kan ta og slenge på noen pyntekrøller med krølltangen om det ikke blir gudinne nok.

Gammel 18-08-12, 17:39   #117
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Det finnes god informasjon, og sikkert lister over godkjente produkter på naturallycurly.com og lockig.se

Jeg forsøkte dette ca et halvt års tid for noen år siden, men håret mitt trivdes ikke noe særlig med det. Veldig morsomt å prøve nye produkter da.

Gammel 18-08-12, 17:54   #118
C.D

C.D sin avatar

Standard

Ja da skal jeg fortelle

Det aller første man må gjøre, er å vaske håret en aller siste gang med shampo. Denne shampoen må inneholde sulfat. Jeg brukte knerten sin natusan shampo, den inneholder sulfat. Dernest er det å ha i en pleiende balsam også gjerne en kur for å kickstarte balsammetoden.

Heretter skal man bruke to typer balsam når håret skal vaskes.

Den første balsamen er en vaskebalsam som man kjører inn i hodebunnen og masserer godt. Vaskebalsam kjennetegnes gjerne av at den er billig, da inneholder den ikke så mange pleiende produkter.

Som vaskebalsam har jeg brukt:
*coop xtra balsam
*Garnier Fructis Strengthening Conditioner Strength & Shine with Grapefruit Extract
*Loreal Elvital Volume Collagen Balsam

Så skal man ha i en pleiende balsam, denne har mere gode saker i seg og koster gjerne litt mere. Denne har man i lengden i håret og ikke i hodebunnen. Har jeg tid, så lar jeg denne sitte i noen timer før jeg skyller ut og plopper håret. Denne ploppen (både med og uten balsam i) kan man gjerne sove med og. Noe jeg ikke har gjort.

Innimellom bør man gi håret en kur. Man kan lage sin egen kur av den pleiende balsamen, honning og aloe vera, eller kjøpe en ferdig kur. Her er jeg ikke så veldig oppdatert, jeg bruker en kur fra body shop for tørt hår som funket veldig bra på meg.

Det er gjerne litt ulike balsamer som fungerer på ulike typer hår, man må prøve seg frem
Jeg liker godt Long Hair fra Aussie, Rainforest Moisture fra BodyShop som den pleiende balsamen.
Vil gjerne prøve tresemme sin, men den har jeg ikke funnet enda.

Man må regne med en innkjøringsperiode på 1-6 uker før hodebunnen har regulert seg og håret er restituert.
Shampo og balsam med silikon, mineralolje og mye alkoholer i får gjerne håret til å skinne og bli glatt og mykt, sannheten er at håret tørker ut av disse stoffene. Når de fjernes, vil håret ofte i ulik grad være tørt. Hodebunnen skal regulerer fettproduksjonen selv når den ikke blir vasket med shampo men den trenger gjerne litt tid på å finne ut av dette.

Her er en liste over balsam man får kjøpt i Norge:
*Dermica Balsam (apoteket)
*Franck Provost Expert Repair Balsam
*Franck Provost Expert Moisture Conditioner
*Herbal Essences Natural Volume Conditioner
*Herbal Essences Conditioner Grapefruit & Kiwi
*Loreal Elvital Volume Collagen Balsam
*Loreal Elvital Volume Non Stop
*TreSemme Naturals Nourishing Moisture Conditioner
*TreSemme Vibrantly Smooth Conditioner
*Aussie balsam long hair(er visst endret og kan inneholde silikon, men den jeg bruker nå er silikonfri. Disse finnes på spar kjøp feks)
*Garnier Fructis No Silicone Volume Restructure balsam
*Garnier Fructis Strengthening Conditioner Strength & Shine with Grapefruit Extract
*Garnier Fructis Strengthening Conditioner Nutri-Repair (Triple Nutrition)
*Garnier Fructis Strengthening Conditioner Pure & Shine
*Garnier Respons Conditioner Avocado Oil and Shea Butter
*Coop xtra balsam
* First price balsam
*Biltema balsam
*Body Shop Rainforest Moisture Conditioner For Dry and Damaged Hair
*Body Shop Rainforest Radiance Conditioner For Coloured Hair
*Body Shop Rainforest Shine Conditioner For Normal to Dry Hair
*Body Shop Rainforest Volume Conditioner
*Banana Conditioner

Har du lyst til å lese mere, så anbefaler jeg ett svensk forum her står det mye om balsammetoden
Tror man må melde seg inn for å lese.

Gammel 18-08-12, 17:57   #119
C.D

C.D sin avatar

Standard

Turban ja, jeg har alltid gjort det jeg også- poenget er visst at frottè sliter på håret så man bør bruke noe annet.

Skyfri: lockig.se er der jeg har linket til. Står mye greit om det der ja
Hvordan trivdes ikke håret ditt? Jeg har bare gjort dette etter boka i 1 mnd, men jeg blir mer og mer fornøyd med håret mitt

Gammel 18-08-12, 18:16   #120
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er fiiin på håret i dag. Det er sikkert dennes fortjeneste.

Var jeg fornøyd med denne, altså?

Nå bruker jeg enten denne:

eller

skum

Denne har jeg prøvd, men den gir meg lite krøll:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.