Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar du deg nær av tabloide artikler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 13:39   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Men hvis du tar utgangspunkt i reaksjoner du observerer her på FP, hvordan vet du at disse er rettet mot det tabloide i artikkelen og ikke mot meninger fra mennesker/nick/avatarer du respekterer her på FP?

Jeg ser jo at det ofte er reaksjoner på andres innspill, altså. For all del. Men innledningsvis i en del heftige diskusjoner så er det ikke rent sjelden noen som har reagert kraftig på innholdet i selve artikkelen. De lange diskusjonene oppstår jo gjerne hvis noen sier seg enig i innholdet, og de saftige diskusjonene oppstår hvis begrunnelsen ikke er skikkelig eller nyansert.

Jeg kom forresten på at jeg ble skikkelig stresset av alle artiklene som omhandlet fare for å bli ufrivillig barnløs hvis man ventet for lenge med å få barn. Da var jeg 26. Snupp er født da jeg var 29. Jeg var typisk ikke i målgruppen, men lot meg stresse likevel.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 23:47   #2
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg ser jo at det ofte er reaksjoner på andres innspill, altså. For all del. Men innledningsvis i en del heftige diskusjoner så er det ikke rent sjelden noen som har reagert kraftig på innholdet i selve artikkelen. De lange diskusjonene oppstår jo gjerne hvis noen sier seg enig i innholdet, og de saftige diskusjonene oppstår hvis begrunnelsen ikke er skikkelig eller nyansert.
.

Eller hvis begrunnelsene er generaliserende for å få frem et poeng.
him sa det så bra engang, her, angående det at vi tar oss nær av diskusjoner og "angriper" hverandre fremfor å støtte hverandre:

Sitat:

I private/personlige relasjoner: JA! I debatter: Nei. Man må kunne se forskjeller på enkeltpersoner og grupper. Jeg personlig har ingen problemer med homofile, men hvis 90% av Norges befolkning hadde blitt homofile i løpet av natten hadde vi fått store omveltninger i samfunnet, og disse omveltningene hadde hatt positive og negative konskekvenser. Det er noe med mengden folk som gjør at samfunnet endres.

(kanskje på siden her i det du spør om, men jeg syns det er interessant hvordan vi på et forum balanserer mellom å se individene samtidig som vi ser det store bildet i samfunnsutviklingen enten det er assistert befruktining, likestilling eller overvekt.)

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.