Sv: Tar du deg nær av tabloide artikler?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg ser jo at det ofte er reaksjoner på andres innspill, altså. For all del. Men innledningsvis i en del heftige diskusjoner så er det ikke rent sjelden noen som har reagert kraftig på innholdet i selve artikkelen. De lange diskusjonene oppstår jo gjerne hvis noen sier seg enig i innholdet, og de saftige diskusjonene oppstår hvis begrunnelsen ikke er skikkelig eller nyansert.
.
Eller hvis begrunnelsene er generaliserende for å få frem et poeng.
him sa det så bra engang, her, angående det at vi tar oss nær av diskusjoner og "angriper" hverandre fremfor å støtte hverandre:
Sitat:
I private/personlige relasjoner: JA! I debatter: Nei. Man må kunne se forskjeller på enkeltpersoner og grupper. Jeg personlig har ingen problemer med homofile, men hvis 90% av Norges befolkning hadde blitt homofile i løpet av natten hadde vi fått store omveltninger i samfunnet, og disse omveltningene hadde hatt positive og negative konskekvenser. Det er noe med mengden folk som gjør at samfunnet endres.
(kanskje på siden her i det du spør om, men jeg syns det er interessant hvordan vi på et forum balanserer mellom å se individene samtidig som vi ser det store bildet i samfunnsutviklingen enten det er assistert befruktining, likestilling eller overvekt.)
|