|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Myers-Briggs - the thinking mans horoscope?
Tror du har mistet en "ikke" i denne setningen?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg enig i. Men jeg syns det er pussig at man syns det beste verktøyet er laget av to ufaglærte som ble hekta på Jung.
Fnis, ja, det har du rett i. Det manglet et "ikke".
Men dette kan man jo da også bruke om de to som lagde testen, de hadde heller ikke (formell) kompetanse til å lage den, og bruker Jungs utgangspunkt (kanskje) feil.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Ja, men det jeg mener er at gevinsten i å klassifisere folk (NB! normale folk, vel og merke) er at man får et felles referansespråk og i at man blir oppmerkesom på forskjellige dimensjoner innenfor normalspektret. Og da er selve klassifiseringen ikke så viktig. Som jeg sier, så mener jeg at astrologi fungerer helt utmerket til det samme formålet. På jobben hos oss hadde vi en inndeling i 3 typer (for å bedre kommunikasjon) og det fungerte helt utmerket, selv om man kan si det var langt unna et psykologistudium.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-10-10 kl 13:15. Årsak: La til et smilefjes |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|