Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing: Hvilket stjernetegn er du født i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket stjernetegn er du født i?
Væren 16 8,74%
Tyren 17 9,29%
Tvillingene 14 7,65%
Krepsen 15 8,20%
Løven 12 6,56%
Jomfruen 16 8,74%
Vekten 24 13,11%
Skorpionen 20 10,93%
Skytten 16 8,74%
Steinbukken 9 4,92%
Vannmannen 10 5,46%
Fiskene 13 7,10%
Jeg ligger helt på vippen mellom to tegn 1 0,55%
Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 15:08   #41
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Hvilket stjernetegn er du født i?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tror ikke på en dritt, men lurer på hvordan man egentlig tror på astrologi? Er det mange som tror på det, lever etter det og lar det påvirke livet sitt? På ekte lissom?

Har ei venninne, (faktisk ikke min venninne emordnis), som nok er en som tror på astrologi og bruker det for hva det er verdt. I tillegg til den klarsynte dama som hun ringer for å få råd.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:12   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kreps, og jeg avviser det fullstendig. Selvfølgelig kan jeg finne personlighetstrekk som passer, men det kan jeg finne i mange av de andre også. I tillegg tror jeg det kan bli en selvoppfyllende profeti for dem som tror: "Jammen jeg er jo kreps, så jeg er jo bare sånn". Hadde horoskoper stemt ville man jo kunne finne ut når barn som f.eks. er adoptert og man ikke vet fødselsdatoen på, er født.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:19   #43
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Hvilke er hva? Jeg kjenner meg nok minst igjen i Løven, Skytte og Tyren. Jeg klikket bare raskt inn på de jeg nevnte og humret over at man kunne finne noe i disse som stemte også.

Her er oversikten (hmm, lurer på om formateringen blir ok? )
Stjernetegn i elementet ild:

• Væren
  • Løven
  • Skytten
Disse stjernetegnene er fulle av energi, pågangsmot og optimisme. Fantasi, eventyr, utålmodighet og viljestyrke preger hverdagen.

Stjernetegn i elementet jord:
  • Tyren
  • Jomfruen
  • Steinbukken
Disse stjernetegnene preges av realisme, jordnærhet og praktiske evner. Tålmodighet, selvdisiplin, målrettethet og en fornuftig holdning til livet er en naturlig del av hverdagen.

Stjernetegn i elementet luft:
  • Tvillingene
  • Vekten
  • Vannmannen
Disse stjernetegnene er fulle av mental kapasitet, logikk og rasjonalitet. Tanker, ord, abstrakte begreper, utfordringer av intellektet og verdsetting av andres tanker preger hverdagen.

Stjernetegn i elementet vann:
  • Krepsen
  • Skorpionen
  • Fiskene
Disse stjernetegnene preges av følelser og menneskelig innsikt. Subjektivitet, emosjoner, stemninger og sensitiv ikke-verbal kommunikasjon, er en naturlig del av hverdagen.

Sist redigert av him : 19-10-10 kl 15:26. Årsak: Endret formatering
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:45   #44
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født i jomfruen og mener det er tull og pølsevev.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:47   #45
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pølsevev, faktisk *Toffen goes Donaldstyle*

Jeg mener også at dette er sludder og vås altså.

Gammel 19-10-10, 15:48   #46
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jomfru.

Og bedre mismatch med stjernetegnet skal man lete lenge etter.

Gammel 19-10-10, 15:52   #47
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

............

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 18:53.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:56   #48
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fisk og når jeg leser om det typiske for fiskene så er det veldig meg altså... om det er tilfeldig, det vet jeg jo ikke..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 15:57   #49
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Bursdag i morgen.

Født 20. oktober?
Så morsomt.. me too..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:00   #50
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er jomfru med accendant i skorpionen.

Leste mye om horoskop og astroloogi i tenårene og var veldig fasinert, men har ikke helt trua nå.

Gammel 19-10-10, 16:06   #51
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en vannmann med null tro på astrologi.

Gammel 19-10-10, 16:06   #52
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er født i jomfruen og mener det er tull og pølsevev.

Men det er jo fordi Jomfruer er generelt skeptiske! :dukker:

Gammel 19-10-10, 16:20   #53
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Vi Jomfruer tror ikke på astrologi.....

Gammel 19-10-10, 16:29   #54
Left
Passiv

Standard

Jeg er født i Jomfruen.

• Du er nøyaktig
  • Du gjør ting skikkelig
  • Du er jordnær
  • Du er opptatt av detaljer
  • Du er dyktig til å analysere
  • Du er opptatt av helse
  • Du er opptatt av å se godt ut
  • Du har prestasjonsangst
Alt dette stemmer temmelig godt på meg ja, men jeg vet ikke om jeg har helt troen.

Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:22   #55
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vannmann.

Større del av stikkord i beskrivelse på link stemmer. Jeg synes astrologi er interessant, uten at jeg tror på det.

Gammel 19-10-10, 17:27   #56
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er en vannmann med null tro på astrologi.

Samme her.

Gammel 19-10-10, 17:37   #57
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

• Du hater begrensninger
  • Du er meget eventyrlysten
  • Du oppfattes ofte som en bedreviter
  • Du er full av ideer
  • Du er inspirerende
  • Du elsker å utvide horisonten
  • Du har din egen moral
Om personlig horoskop
Stemmer vel egentlig veldig godt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:39   #58
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er skorpion med acendanten (eller kva det nå heiter) i skorpionen. Etter bøkene burde eg vel vore innesperra - sexsulten, sjalu og hevngjerrig som eg er.

Eg har ingen tru på dette. MEN det er ein morsom selskapslek. Det er ein litt "ufarliggjort" innfallsport til å kunne snakke om seg sjølv og andre, fnisande analysere kvar enkelt i ein vennegjeng, og snakke om tema som det kan vere fornuftig å snakke om. Ditt forhold til mor, ditt forhold til partner, korleis du omgås andre, kor mykje føleri følera du har inni deg. Nyttig øving forsåvidt, og eg er gjerne med på den leken.

Men nei, astrologi trur eg ikkje på.
Forstår av tråden at min mann er ein god match da - ein steinbukk. Greit å vite (han stemmer forresten forbausande med beskrivelsen av Steinbukken)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:44   #59
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg er steinbukk, og mener astrologi er noe stort vås. Og det gir jeg meg ikke på!

Gammel 19-10-10, 17:47   #60
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Stjernetegn i elementet luft:

• Tvillingene
  • Vekten
  • Vannmannen
Disse stjernetegnene er fulle av mental kapasitet, logikk og rasjonalitet. Tanker, ord, abstrakte begreper, utfordringer av intellektet og verdsetting av andres tanker preger hverdagen.

Jeg er selvsagt lufttegn.

Tror ikke noe på dette jeg heller, men jeg husker at jeg fant det interessant i tenårene, i den perioden man prøvde å lære seg selv å kjenne og bygde identitet. Er jeg en vekt, sånn egentlig? Litt sånn. Det ble raskt forkastet som grunnteori, men interessant å lese litt om.

Opprinnelig lagt inn av Syrin

Eg har ingen tru på dette. MEN det er ein morsom selskapslek. Det er ein litt "ufarliggjort" innfallsport til å kunne snakke om seg sjølv og andre, fnisande analysere kvar enkelt i ein vennegjeng, og snakke om tema som det kan vere fornuftig å snakke om. Ditt forhold til mor, ditt forhold til partner, korleis du omgås andre, kor mykje føleri følera du har inni deg. Nyttig øving forsåvidt, og eg er gjerne med på den leken.

Hva var det Meyers-Briggs ble kalt? Conversation stimulator? Er med på den, altså.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.