|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar Gelius
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Men hva var det egentlig han kritiserte? At homofile ble viet, eller at det var en borgerlig vielse inne i en kirke? For sistnevnte kan jeg forstå at man reagerer på.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Men det er en prinsipiell forskjell mellom det at en prest vier noen utenfor kirken, og at en dommer vier noen i kirken. Glem nå at det var en telefonkiosk (en av de få bevarte funkis-telefonkioskene, faktisk). Det normale er jo at man gjør en velsignelse i kirken, og en borgerlig vielse på tinghuset (evt utenfor kirken). Hvordan er det med kirkelige vielser av homofile nå, forresten, gjøres det i DNK? En tenkelig ulempe ved den løsningen som Gelius var i mot, er jo at en slik mellomløsning blir en varig erstatning for den ordningen de homofile burde ha rkav på. Mener jeg.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Det var jo nettopp det jeg synes var litt rart også.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Dette er jeg veldig enig i. Et sånt budskap bør ikke legges frem på en måte som gjør at folk flest syns det er pinlig, klønete, grisete eller over the top. Da gjør man jo bare mer skade.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|