Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 22:58   #41
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Nei, kvar skal eg byrje?

- eg hatar å fryse
- det blir mørkt og trist, for sola når ikkje ned her vinterstid
- mykje styr med masse klær
- eg hatar sørpe og holke som vinteren ofte dreg med seg her i distriktet
- eg får ein absurd kuldeurtecaria dersom gradestokken synker under fem minus
- podens, til vanleg, svært lette astma blir verre i kuldegrader
- me får alle tørr hud i kulden
- folk held seg inne, me ser feks. knapt naboane i 8 månader
- mykje meir sjukdom i omløp vinterstid, og eg tenker da spesielt på norosvirusf**nskap
- jule- og nyttårshøgtida er ikkje høgdepunkt å sjå fram til for min del

Eg bur i feil del av verda. Men Norge er eit utruleg bra land å leve i på så veldig mange måtar. Det er berre fullstendig malplassert geografisk sett.

Gammel 21-10-10, 23:00   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg bur i feil del av verda. Men Norge er eit utruleg bra land å leve i på så veldig mange måtar. Det er berre fullstendig malplassert geografisk sett.

Som jeg skulle skrevet det selv, bortsett fra at jeg hadde skrevet det på bokmål da.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:02   #43
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker vinteren når det faktisk er vintervær. Jeg liker ikke vinteren når det veksler mellom snø, sludd, regn og holkeføre, sånn som det ofte gjør her jeg bor.
Vinteren i fjor var fin den, og tar gjerne en sånn til, men gråter ikke om det blir bittelitt mildere.

Det jeg ikke liker med vinteren er det at det er så kaldt, men det er fordi jeg er revmatiker. Likevel liker jeg bedre kald vinter med stabilt vær, enn mild vinter med mye værskift.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:04   #44
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kronisk bekkenløsning, og blir veldig veldig mye dårligere i det det blir snø og is. Jeg kan knapt nok bevege meg utendørs. Jeg blir helt avhengig av bil, jeg har mer smerter, jeg blir slitnere og jeg kan ikke gjøre ting utendørs med ungene. Og det er tyngre å handle når man ikke kan trille handlevogn fram til bilen, det er mer å bære av yttertøy osv. når jeg henter i barnehagen, unger må hjelpes mer med ting osv. Møkkaårstid!

Gammel 21-10-10, 23:06   #45
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er vakkert med snø. Hadde det bare ikke vært så kaldt.
Og hadde det ikke vært for at halve vinteren betyr glatt holke pga regn etter snø, og deretter frost.
Og så er jeg mørkredd.

Det værste er egentlig kulden. Jeg får vondt av å fryse.
Og så liker jeg ikke å gå på ski heller.

Liker våren, sommeren og høsten jeg.
Og regnvinteren på sørlandet.

Gammel 21-10-10, 23:08   #46
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker vinteren. *vi skulle kanskje ikke svare, men jeg er litt vill og gal*

Gammel 21-10-10, 23:12   #47
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker det her. Jeg bare elsker det.
Og det blir så stille ute når det snør, har dere noen gang hørt hvor stille det er når det snør?

Jeg er livredd for å kjøre bil på glatta, så redd at jeg kun kjører til barnehagen og nærmeste butikk (kun 50 sone hele veien og veldig kort og kjøre) så lenge det er glatt eller fare for at det blir glatt. Jeg er ikke utenfor kommunen for å si det sånn.
Men sånn er det bare, og sånn har det vært i de 25 årene jeg har hatt lappen. Jeg har innfunnet meg med det og blir ikke deprimert av den grunn, gjør unna all shopping utenfor byen i god tid før vinteren kommer. Må jeg absolutt et sted alikevel så tar jeg toget.

Jeg er en frysepinn uten like. Jeg fryser kjempelett derfor blir det ikke mye pynting om vinteren fra min kant. Jeg pynter meg om sommeren, når vinteren kommer er jeg superpraktisk. Ullundertøy og ullsokker, jeg har mellomlag, drøssevis av varme gode jakker, skikkelige votter, luer og skjerf. Og ikke minst varmt, varmt fottøy. Jeg fryser aldri ute om vinteren, men jeg kler meg like godt som ungene. Ikke noe høye støvletter og tynn kåpe her, det koser jeg meg med i de andre årstidene.

Det blir en helt annen atmosfære inne med en gang snøen kommer. Jeg får en helt spesiell ro i kroppen. Det blir så lunt, koselig, det blir så mye deiligere å være inne å pusle med ting. Det blir liksom lunt rundt huset. Jeg blir litt liten, så fort snøen kommer husker jeg plutselig så mye fra min barndoms vintre. Julebakst og juleforberedelser, nybakte boller, varm kakao. Vintersport på tv på dagtid, det er noe helt spesiellt med det. Jeg ser ikke på det, men jeg har det på, jeg nyter lydene. Det minner meg om da jeg var liten, det sto alltid på, og alt var så trygt og godt når man var liten. Eller det må i alle fall ha vært det om vinteren for den følelsen får jeg kun da.

Måke snø. Jeg elsker å måke snø. Ingen andre får ta snømåkingen min, den vil jeg ha selv. Det skal være sagt at jeg ikke har store plassen å måke, noen ganger skulle jeg ønske den var litt større. Men da måker jeg litt hos de to gamle nabokjerringene også.
Jeg kan fint gå ut og måke en lørdagskveld, veldig gjerne. Jeg elsker kvelder hvor det snør så masse at jeg kan måke flere ganger i løpet av en kveld. Og hvis mannen kan smøre brødskiver og koke kakao mens jeg måker så er jeg bare verdens lykkeligste.

Ake. Med ungene. I akebakken. Det er helt herlig. De koser seg glugg ihjel, til og med størstesnuppa på 24 år. Og i år skal jeg jaggu ake med lille barnebarnet også. Han skal få akebrett av bestemor. Helt klart.

En snølykt på verandaen, en kjempestor en, med masse lys i. Vi ser den fra sofaen når vi sitter inne og varmer oss etter endt utetur. Det er jo helt herlig.

Måke bilen om morgenen. Det er jo bare kos, skrape is er kjedelig.

Og det er så utrolig deilig å komme inn når man har vært ute i snøen og kulda. Man merker virkelig at man kommer inn, rød i kinnene, og så barnslig og kosete at man vrenger av seg alt og bare tusler rundt i stillongsen resten av kvelden. Med tykke hjemmestrikkede ullsokker.

And on, and on, and on.

Joda, det er helt herlig å sitte på plattingen utenfor campingvogna en sen sommerkveld, se utover vannet, høre gresshoppene, nyte solnedgangen og livet. Men det er noe med vinteren også, og jeg skjønner at jeg er totalt gal. Jeg vet det. Og i dag er jeg helt ute og kjører, nesten hormonell, for jeg er så utrolig lykkelig for at den første snøen ligger ute nå.

Jeg ser nå at jeg har skrevet et gedigent innlegg med bare pjatt, håper virkelig dere har skjønt det for lenge siden og ikke fortsatt sitter og leser om denne gale, gamle kjerringa sine snåle gleder.

Og leser dere enda, spør meg midt i mars, om jeg fortsatt elsker vinteren så skal jeg love dere at dere får et annet innlegg enn dette. For da er jeg lei, møkklei.

Nei nå får det være nok, snakk om å kuppe sin egen tråd.

Gammel 21-10-10, 23:15   #48
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker vinteren, jeg synes bare det blir litt mye av den.
Sesongen 09/10 varte vinteren fra November til Mai i Trondheim, slenger man på en elendig sommer og tidenes korteste høst kjenner jeg at jeg ikke er helt klar for en ny runde akkurat nå (og her har det lavet ned de siste dagene...)
Den kan begynne i Desember og gå over i slutten av Februar, da har jeg fått min dose.

Det med at vinter i midt norge ofte betyr pluss-minus svingninger, regn og sne om hverandre hjelper heller ikke på.
Ærlig vintervær med minus og fast underlag ene dagen, hålke og striregn dagen etterpå. Det er til å bli tullerusk av.

Gammel 21-10-10, 23:16   #49
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Mørkt, kaldt, glatt. Jeg kan leve med kaldt og mørkt, men jeg hater glatt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:17   #50
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Stille snøvær og store, dalende fnugg under lyset av gatelykta på hjørnet. Joda, det går an det. Til neste morgen når batteriet på bilen har fryst og du må gå til jobb på ubrøyta veier.

Gammel 21-10-10, 23:22   #51
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker vinter, så lenge det er skikkelig snø og ikke slaps.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 06:32   #52
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker også årstider, og vinteren er en av mine fire favoritter. Selvfølgelig er det ting ved alle årstider jeg kunne vært foruten, men alt i alt er skifte og nye tider godt. Jeg fryser også lett, men har strikket x-antall ullkjoler som gjør meg varm mens jeg fortsatt føler meg fin. I år har jeg i tillegg anskaffet meg en superfin dunjakke og verdens varmeste, fineste sko; Jeg kjenner at jeg nesten blir skuffet om vi ikke får sprengkulde denne vinteren også. For meg handler det mye om innstilling, og jeg kan ikke bo i et land hvor det såpass lang vinter uten å like den. (Jeg presiserer; for meg)

Nå fortalte akkurat mannen meg at han fant kupevarmeren etter at jeg la meg i går kveld, og da trenger jeg ikke lenger skrape bil om morgenen heller!

(Også liker jeg sprengkulda sørpå bedre enn slapsevintrene jeg husker fra yngre dager nordpå)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 06:51   #53
Left
Passiv

Standard

Jeg hater ikke vinter hvis det er det det er. Snøføre og noen kuldegrader er finfint.
Det motsatte er ikke det. Søle, slaps og surt.

Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 06:53   #54
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes vinter er helt heeerlig

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 06:53   #55
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater snø og kulde. Virkelig. Jeg er nok født på feil sted.

* Jeg kan ikke fordra å fryse
* Jeg kan ikke fordra å SKLI! Og is er det ofte mye av her.
* Jeg kan ikke fordra masse klær, lag på lag på både meg selv og ungene - det tar så mye tid!
* Vi har en alvorlig astmatiker som ofte er mye syk om vinteren (infeksjonsutløst astma)
* Vanskelig/umulig å gå tur eller ri i skogene her (Ski? Nei, sånt gjør vi IKKE)

Listen er uendelig, kunne bare fortsatt...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 06:57   #56
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Liker å gå tur i skogen, men liker ikke å gå på ski. Alt av turløyper i skogene her blir gjort om til lysløyper på vinteren, og nåde dem som kommer gående til fots i de dyrebare løypene!

Sånn er det her også!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 07:06   #57
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker vinter som i blå grader, snø, ski, knitring under skoa, peis etc.

Jeg liker ikke vinter som i sludd, slaps, vått, slaps, skittent, slaps, biler som skvetter slaps etc.

I fjor hadde vi på vestlandet den flotteste vinteren jeg kan huske. Og jeg er temmelig gammal, bare så det er sagt. Ble aldri lei, for meg kunne snøen ha ligget til 17. mai, og jeg blir veldig glad om vi får en lignende vinter i år.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 07:21   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du er bittelitt gal Nin, men jeg er misunnelig for jeg skulle gjerne vært så gal etter vinter selv. Misunner deg veldig! Og når det gjelder kjøring på glatta er vi helt like, men jeg må jo på jobb så jeg har ikke noe annet valg enn å ta bilen fatt samme hvor glatt det er. Men snart får jeg gåavstand til jobb, bare en uke igjen, så da blir det bedre og da kan jeg også nyte snøen mer. Om vi får mer snø da, i dag er det helt bart og regn ute.

Gammel 22-10-10, 07:37   #59
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bare grønnprikker Nin for entusiasme. Jeg orker ikke engang lese vinterhyllesten gjennom. Jeg kommer sterkere tilbake når sommeren kommer jeg.

Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 08:39   #60
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I utgangspunktet liker jeg vinteren, men akkurat i år gruer jeg meg av andre årsaker enn snø og kulde.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.