Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Et liv etter Eremittkrepsene?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 21:05   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et liv etter Eremittkrepsene?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Hmh. Jeg har vært nyskjerrig på denne boken lenge,
men nå lurer jeg på om jeg overhodet vil lese den

Det samme har jeg tenkt. Synes den andre boka var mye dårligere enn den förste. Nå er det så lenge siden jeg leste dem at de nesten er glemt.

Takk for informasjon, Liven! Da ser det altså ut til at hun gir seg etter to böker.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:34   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Takk for informasjon, Liven! Da ser det altså ut til at hun gir seg etter to böker.

Det gjør vel desverre det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 22:22   #3
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Enig så enig Disse bøkene var fantastiske.Det er over 1,5 år siden jeg leste dem,men tenker på de bøkene fremdeles.Hvis erlend var han homoen,så hadde han definitivt kunne blitt min favoritt venninne,han var jo bare herlig festlig.Helt etter min smak

Gammel 25-06-07, 23:04   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er enig med Anne B. Ragde når hun skriver at vi kan dikte videre, hun har jo lagt mange føringer. Derfor slutter boken egentlig flott! Jeg trenger egentlig ikke en oppfølger, men har blitt så "glad i" disse personene i bøkene, at jeg vil ikke gi slipp på dem...

Men grubler jo litt! Kanskje det kunne blitt Torunn og Christer likevel? Eller blir det avløseren? Hun blir iallefall på Neshov, med grisene og en hund eller et helt spann... Ellers ser vi jo for oss at Krumme og Erlend bygger fancy arkitekttegnede leiligheter i siloene, og lever lykkelig der med tassende lubne barneføtter i ferier. Og hva med Margido, han løsnet jo virkelig i slutten av boka - kan han ta til vett og prøve å treffe denne enken et par ganger for å se hva som skjer?

En ting jeg reagerte litt på i brevet fra Anne B Ragde, er at hun skriver at boken avslutter brått, for griser er rovdyr, Siri også - og at hun ikke ville utbrodere det. Jeg fikk inntrykk av at grisene var fortvilet og skrekkslagne fordi de sanset døden, ikke fordi de var i full gang med eh, et etegilde.... men da fikk jeg litt mer å tenke på!

Men nå kommer det altså en oppfølger likevel! Er jo glad for det
Var det slikt at det var Anna det skulle handle om da?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.