|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Vi har stort sett gode erfaringer med dataspill, fra ungene har vært i to-årsalderen og oppover. Det vi ser er at de sjelden gidde å spille alene, det er mye mer moro å være to-tre stykker sammen som samarbeider (sosial kompetanse). Det gjelder også håndholdte konsoller som DS, PSP etc. I barnehagen får de eldste lov til å ha med DS hver fredag, og så får de spille i en time. Da sitter det gjerne 5-6 stykker rundt en maskin. Det er et enormt tilbud av pedagogiske og morsomme læringsspill også, på alle plattformer. Læring gjennom lek er effektivt, og digital kompetanse i seg selv er vel et must i dagens skolesituasjon.
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work. Sist redigert av Mauser : 26-10-10 kl 17:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Jeg synes det er viktig. Det er endel av det å vokse opp nå (og da jeg var liten også). FDette er kjempepopulært og for barn er det viktig å være deltager i det som de andre jevnaldrende er opptatt av. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?Personlig syns jeg det er bedre med dataspill enn passiv tv-titting. De fleste spillene datteren min på 6 spiller har dessuten et pedagogisk tilsnitt, så jeg ser ikke noe problem der.
|
|
|
#4 |
|
awesom
|
Sv: Bør barn ha (tilgang på) digitale spill?
Jepp, det Mauser sa.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|