|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikereKan dere si litt om hva konsekvensene er av den nye ordningen? For dere syke, altså?
|
|
|
#2 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere
Jeg tror vi må innse at det alltid vil være noen som utnytter systemet. Uten at det på noen måte er greit, altså.
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere
En av konsekvensene er at alle de som tidligere mottok rehabiliteringspenger, attføring eller midlertidig uføretrygd blir behandlet på samme måte friske og arbeidsføre. Dvs. meldekort annenhver uke, harde sanksjoner hvis man skulle levere meldekortet for sent osv. Det er mye mer detaljerte krav, noe som for f.eks kronisk og/eller alvorlig syke kan være en stor belastning. Energi som er tiltrengt tilfriskning eller rehabilitering blir brukt på masse NAV-surr. Et eksempel jeg hørte om var en kvinne som søkte om fritak fra å innlevere meldekort, fordi hun var alvorlig syk (dødelig). Hun fikk fritak fra å sende meldekort, men måtte i stedenfor møte opp personlig på NAV annenhver uke.
|
![]() |
| Emneord |
| arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|