|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Lalandia ja!!
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!
Vel.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja, det er jo smak og behag. Jeg liker ikke stranda så ekstremt godt, så for meg er det helt fint å være i Lalandia. Strand + bittesmå barn er bare travelt uansett (det er jo badeland også men da deltar jeg mer siden jeg ELSKER det).
|
|
|
#4 |
|
Skal rømme
|
Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Da jeg var liten dro alltid min familie til et sted i nærheten av Løkkenstranda. Veldig stor og fin strand. Aner ikke om dette Ebeltoft er i nærheten av Løkken. Disse legoland, badeland og løveparken er fine dagstursmål, men ellers er det jo fint å ha en strand å være ved da. Nå er jo ikke været i Danmark helt til å stole på, så det kan være bra å ha tilgang på et lite badebasseng også. Noen feriehus har dette. Uansett så er det fint å være på stranda og fly med drager osv. Har mange fine minner fra Danmarksferier da jeg var liten.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi har planer om Skallerup Klit i sommer. Hørt mye bra om det, så gleder oss, må bare få somlet oss til å bestille. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Svendborg er også et fint sted. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Svendborg er fint sted, så absolutt, men kanskje litt langt fra strand? Dessuten: VELDIG langt fra Hirtshals/Fredrikshavn (over 5,5 timer med maks hastighet). Likeså ganske langt fra Legoland (nær 2,5 timer). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Oppdaget i dag at om man er NAF-medlem får man 10 % rabatt på feriehus hos Novasol. Må bookes fra link på NAF sine sider da.
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Er det ikke med NAF en får 2 for 1 inn i Legoland også? Eller gjaldt det bare i fjor og ikke i år? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Stemmer ikke. Vi har kjørt fra Fredrikshavn til Fåborg som er rett ved, og det tok ca 3,5 timer i effektiv kjøring, til tross for mye trafikk. Googlemaps sier 3 timer og 55 minutter fra Hirtshals til Svendborg, Og i underkant av to timer fra Svendborg til Billund.
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!Vi var på Jylland for to år siden. Bodde ved Fjellerup, anbefales ikke. Men Ebeltoft området skal vi tilbake til. Hvis Legoland er viktig, så ville vi valgt nord eller sør for Århus, Øster Hurup har vi hørt mye fint om, men også Juelsminde og AsVig.
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
![]() |
Vel, iflg FDMs karttjeneste (betalingstjeneste, FDM er Danmarks svar på NAF) tar den turen 4 timer 54 minutter, raskeste vei og med maksimal lovlig hastighet, og den er drøyt 356 km. (Når jeg fikk 5,5 timer, kom det av at jeg hadde Århus som et mellompunkt (for ikke å få den til å ta ferjeveien som korteste og likevel slippe å dele ruten i to). Noe som fikk tiden opp pga at jeg da selvsagt ble kalkulert fra motorveien via Århus sentrum og tilbake til motorveien. At jeg ikke korrigerte for den feilen kan jeg bare beklage, og gjør det herved.) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
![]() |
Helt enig. Om bilen er uten mindre barn. Da anser jeg heller ikke LEGOland som noe spesielt attraktivt mål. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Jeg vil helt klart ha strand. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ebeltoft svømmehall som det er tilgang til er ikke akkurat noe badeland altså, det er en hyggelig og ganske barnevennlig svømmehall. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|