Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

8 timers makstid i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 19:20   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 timers makstid i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg tenker ikke noe om de som er i foreldrepermisjon og har barnet 7-8 timer for dagen i barnehagen, eller de som er sykemeldt og leverer barnet i barnehagen osv. Det gjør jeg selv.

Hvordan vet man om foreldrene er sykemeldt, på AAP eller har andre grunner (f.eks helsemessige) for å levere barna i barnehagen selv om de selv er hjemme? Jeg har aldri holdt barnehagen oppdatert på min status som sykemeldt i de periodene hvor jeg har vært sykemeldt etc. Men nå vet jeg iallefall at det er en viss sjans for at de Tenker sitt™ om de stakkars barna våre. Triste greier.

Gammel 08-11-10, 20:07   #2
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvordan vet man om foreldrene er sykemeldt, på AAP eller har andre grunner (f.eks helsemessige) for å levere barna i barnehagen selv om de selv er hjemme?

Det er utrolig hva foreldre sier til oss ansatte

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 20:09   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Ja, og poenget var? Jeg viste til de foreldrene som ikke informerer barnehagen i detalj. At noen velger å brette ut sjela si og mere til overfor barnehagen er ikke relevant den settingen.

Gammel 08-11-10, 20:11   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Og du regner med du får hele sannheten?

Du skal vite at noen av oss siler godt.

Gammel 09-11-10, 09:22   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og du regner med du får hele sannheten?

Du skal vite at noen av oss siler godt.

Joda, mange siler godt, men tro det eller ei, mange forteller også alt.

Gammel 09-11-10, 12:17   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Joda, mange siler godt, men tro det eller ei, mange forteller også alt.

Men altså, hva er poenget med å fortsette og understreke dette? Det er jo ingen som har sagt noe om at det ikke finnes foreldre forteller alt og litt til? Hele greia dreide seg om at man ikke alltid vet hva som er årsaken til at f.eks en foreldrer går hjem og sover, eller er hjemme av andre grunner når barna er i barnehagen. Eller at barna har lange dager. Det kan være av årsaker man ikke vet om, og som forelderen ikke ønsker å legge ut om.

Offentlig synsing om denne typen ting er svært uprofesjonelt. At man gjør det til en bekymringssak internt (hvis man føler det er grunn til bekymring selvsagt), og tar opp saken med de aktuelle foreldrene er en helt annen sak.

Gammel 09-11-10, 12:30   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men altså, hva er poenget med å fortsette og understreke dette? Det er jo ingen som har sagt noe om at det ikke finnes foreldre forteller alt og litt til? Hele greia dreide seg om at man ikke alltid vet hva som er årsaken til at f.eks en foreldrer går hjem og sover, eller er hjemme av andre grunner når barna er i barnehagen. Eller at barna har lange dager. Det kan være av årsaker man ikke vet om, og som forelderen ikke ønsker å legge ut om.

Offentlig synsing om denne typen ting er svært uprofesjonelt. At man gjør det til en bekymringssak internt (hvis man føler det er grunn til bekymring selvsagt), og tar opp saken med de aktuelle foreldrene er en helt annen sak.

Jeg svarte faktisk ikke deg da. Og om du leser mine tidligere innlegg så vil du også se at jeg ikke bedriver denne offentlige synsingen. Hvorfor foreldre gjør som de gjør er ikke min sak så lenge jeg mener barna har det bra. Om jeg bekymrer meg tar jeg det da, og da er det som sagt andre ting enn at barna har lange dager i barnehagen.

Når det gjelder dette svaret som du kommenterer så var det mer en greie på at veldig mange foreldre deler mye, slik at vi som ansatte vet veldig masse. Jeg tror nemlig mange foreldre føler seg trygg på de barnehageansatte fordi de har taushetsplikt. Det virker nemlig på meg som at endel som selv ikke deler ting med de ansatte tror at dermed gjør ingen andre det heller.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.