|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Katterevansj
Men hvorfor skal jeg måtte ta ekstra hensyn på min eiendom, når det er katteeiernes skyld? Jeg på min side skjønner ikke at katteeiere skal særbehandles og få lov til å ha dyr de ikke tar seg av skikkelig. Det finnes ingen andre dyr man bare slipper ut, og trekker på skuldrene av at ødelegger andres eiendom.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg aldri tenkt på, men det er jo veldig sant. Og egentlig ganske spesielt når man tenker over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig i forhold til eiere. Men ikke i forhold til å "gå løs på" katter. Ikke på noen måter faktisk. De er uskyldige dyr. De gjør ikke folk vondt (som en løs hund f.eks. kunne gjort), og de handler på instinkt. Jeg ser absolutt at det kan være plagsomt på mange måter (vi fikk tisset i en vogn en gang), men likevel er det ingen sammenheng mellom at noe er plagsomt, og at det gjør det legitimt å gå til fysiske tiltak mot katt. Det er greit å spraye rundt hus eller sette ut ting som frastøter katten. Men man ser ofte folk som delvis går løs på katter (både i media og i andre tråder), og det er der jeg opplever at human etikk plutselig er en saga blott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
frakoblet
|
Jeg har jo sett meg nødt til å forholde meg til at katter finnes, men jeg liker ikke at andres kjæledyr påvirker meg negativt på min eiendom! Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk føler dette urettferdig??
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
Nuvel ...
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: KatterevansjJeg er av dem som ikke er veldig begeistret for å ha 3-4 faste katter på besøk i hagen daglig. Jeg er ikke noen dyreelsker, og har bevisst valgt å ikke ha kjæledyr. Men det har jeg visst likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Human etikk?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|