|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Varm vinterdress ??
Den vi har nå, er veldig tynn.....tynt fleecefòr mage/rygg og glatt stoff i ermer og ben.....Har pels på hetten og glatt stoff utenpå.... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Men synes du den var varm nok til å gå ut i -10 grader eller kaldere og ikke ha noe mellomlag under ? Jeg synes nemlig den virker for kald til det, men godt mulig jeg tar helt feil |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Kaldere enn -10 tror jeg at jeg ville hatt mellomlag, men jeg tror jeg tenkte den holdt ned til omtrent rundt der et sted. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Takk for svar.....da prøver vi vel litt til |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Jeg vet ikke altså. Men jeg har alltid oppfattet Ticketdressens om veldig varm, hvis dere har den vi har hatt de siste par årene. Det er den vanlige, tykt blankt stoff ytterst, fleece inni, pels på hetta. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Jeg tror ikke det er så mange dresser som går ned til de minusgradene uten at de har mellomlag på seg, de tykkeste helly-hansen og reimadressene kanskje. Men bruker de ikke å kommandere barna til å ha på seg det når de skal ut når det er skikkelig kaldt? Hos oss står de i første- og andreklassegarderoben og sier fra til alle unnasluntrere om at genser og utebukse må på. Mine unger har det med å dra yttertøyet over det de har på seg. Å få dem til å skifte til et annet mellomlag slik de gjorde i barnehagen er utopi. Ergo må de ha rimelig fornuftige klær til å ha under dress på seg inne på skolen. For eksempel ei ullribb-bukse istedenfor dongeri. Genseren drar de på seg når de skal ut.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|