Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Varm vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 23:04   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varm vinterdress ??

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Er ikke Ticketdressen en av de varmeste? Vet ikke hvor du bor, men jeg mener nå at den holder rett over ullundertøy helt til det kryper godt ned på minusdelen av gradestokken.

Den vi har nå, er veldig tynn.....tynt fleecefòr mage/rygg og glatt stoff i ermer og ben.....Har pels på hetten og glatt stoff utenpå....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:09   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Den vi har nå, er veldig tynn.....tynt fleecefòr mage/rygg og glatt stoff i ermer og ben.....Har pels på hetten og glatt stoff utenpå....

Høres ut som den vi hadde ifjor, den var da veldig varm?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:12   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres ut som den vi hadde ifjor, den var da veldig varm?

Men synes du den var varm nok til å gå ut i -10 grader eller kaldere og ikke ha noe mellomlag under ? Jeg synes nemlig den virker for kald til det, men godt mulig jeg tar helt feil

Gammel 11-11-10, 23:13   #4
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men synes du den var varm nok til å gå ut i -10 grader eller kaldere og ikke ha noe mellomlag under ? Jeg synes nemlig den virker for kald til det, men godt mulig jeg tar helt feil

Kaldere enn -10 tror jeg at jeg ville hatt mellomlag, men jeg tror jeg tenkte den holdt ned til omtrent rundt der et sted.

Gammel 11-11-10, 23:18   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Kaldere enn -10 tror jeg at jeg ville hatt mellomlag, men jeg tror jeg tenkte den holdt ned til omtrent rundt der et sted.

Takk for svar.....da prøver vi vel litt til , så får jeg finne en annen dress den dagen hun evt sier hun fryser....Var liksom litt lettere i barnehagen

Gammel 11-11-10, 23:19   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Takk for svar.....da prøver vi vel litt til , så får jeg finne en annen dress den dagen hun evt sier hun fryser....Var liksom litt lettere i barnehagen

Jeg vet ikke altså. Men jeg har alltid oppfattet Ticketdressens om veldig varm, hvis dere har den vi har hatt de siste par årene. Det er den vanlige, tykt blankt stoff ytterst, fleece inni, pels på hetta.

Gammel 11-11-10, 23:20   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er så mange dresser som går ned til de minusgradene uten at de har mellomlag på seg, de tykkeste helly-hansen og reimadressene kanskje. Men bruker de ikke å kommandere barna til å ha på seg det når de skal ut når det er skikkelig kaldt? Hos oss står de i første- og andreklassegarderoben og sier fra til alle unnasluntrere om at genser og utebukse må på. Mine unger har det med å dra yttertøyet over det de har på seg. Å få dem til å skifte til et annet mellomlag slik de gjorde i barnehagen er utopi. Ergo må de ha rimelig fornuftige klær til å ha under dress på seg inne på skolen. For eksempel ei ullribb-bukse istedenfor dongeri. Genseren drar de på seg når de skal ut.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.