Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er nordmenn sosialt sære?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-10, 23:25   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er nordmenn sosialt sære?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, erru gæærn! Det hadde tatt innersvingen på meg, ihvertfall.

Jeg tenker ikke at man skal skaffe seg massevis av venner som man bruker mye tid på - mer slå av en prat med folk som man ikke nødvendigvis kjenner godt litt oftere.

Jeg merker at jeg blir glad av korte, hyggelige menneskemøter med tilfeldige folk. Det gir en felleskapsfølelse.

Men er det så mange som ikke vil det da? Jeg syns ofte hvis jeg for eksempel skal gå en tur i nabolaget, så blir jeg gående dobbelt så lenge som jeg hadde tenkt fordi jeg hele tiden må prate med noen. Eller hvis jeg henter på skolen eller håndballen eller er i butikken eller hva som helst.

Eller tenker du at vi burde snakket mer med fremmede mennesker? Er det sært å ikke stoppe opp og slå av en prat med en man ikke kjenner?

Kanskje alle burde få prøve seg en runde med ettåringen min. Jenta som sier Hei! til alle og slett ikke gir seg før de hilser igjen. Jeg blir sosialisert til den store gullmedalje når jeg har med henne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.