Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 21:54   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Vi har vært hjemme i nesten hele dag, men unntak av noen timer i badeland. Jeg har ikke brettet sammen klærene og ikke skiftet på sengene. Oppvaskemaskinen står på nå og blir ikke tatt ut av før i morgen mens jeg lager middag. KJeg har riktignok hengt opp to maskiner med klær i dag og laget får-i-kål til middag. Huset er hverken rent eller ryddig. Ja, jeg er sjuske, men bryr jeg meg?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:03   #2
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er ungene på tur i seng nå og jeg har ingen andre planer en halvannen time i sofaen før jeg tar kveld. Da har det riktignok gått i ett hele dagen fram til nå. Mannen og jeg har vært på skitur og deretter hentet barn hos svigers kombinert med farsdagsfeiring hos svigers. Jeg har hatt storrengjøring på loftstua (vasket rubbel og bit fra gulv til tak) mens manne har lagt middag og brettet dagens klesvask. I ettermiddag/kveld har mannen jobbet litt hjemme mens eldste har hatt besøk og minstemor og jeg har vært på håndballtrening med felles kveldsmat for laget etterpå. Innimellom har vi ryddet opp skiklær og ungenes uteklær etter snølek, gymtøy og skolesekker er gjort klare og vips, der var det kveld

Har som mål at alt av hus- og hjemsysler skal være unnagjort til ungene legger seg. Det hjelper selvsagt at ungene er 8 og 11 år og ganske så selvgående

Gammel 14-11-10, 22:11   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi pleier ikke å ha mye å gjøre søndag kveld. Vi har middag i 16-17 tida og sørger for at alle oppgaver med unntak av oppvasken og kanskje en vaskemaskin er unnagjort før kvelden. På ettermiddagen slapper vi av, ser på noe hyggelig på tv sammen med barna, lager vafler av og til, spiller spill eller annet. Så er det kveldsstell og legging av minsten, og de to store driver med sitt (leser bøker, surfer, spiller nintendo...).

Det kommer vel litt anpå hvor mye man får gjort ellers, vi har vaskehjelp slik at vi trenger ikke tenke særlig mye på rengjøring. Vi prøver å få vasket klær jevnlig så det ikke blir så mye i helga, handler mat for uka gjør vi før helga.

Jeg tror kvelden din ble lagt i det du valgte å komme inn igjen kl. halv 8, da mye av arbeidet du har listet opp er ting som ikke kunne vært gjort før i uka. Du måtte ha prioritert å gå inn tidligere dersom du skulle ha fått slappet av på kvelden. Men jeg regner med at du har kost deg ute med barna, det er vel energigivende det også, og er vel like bra å slappe av i sofaen.

Gammel 14-11-10, 23:18   #4
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har prioritert tid med ungene, og det kommer stort sett alltid foran husarbeid.

Så flink du er, det er jo den beste prioriteringen du kan gjøre.

Det er mye viktigere det enn alt det andre.

Sist redigert av Isprinsessen : 14-11-10 kl 23:32.
Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:34   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har vært hjemme i nesten hele dag, men unntak av noen timer i badeland. Jeg har ikke brettet sammen klærene og ikke skiftet på sengene. Oppvaskemaskinen står på nå og blir ikke tatt ut av før i morgen mens jeg lager middag. KJeg har riktignok hengt opp to maskiner med klær i dag og laget får-i-kål til middag. Huset er hverken rent eller ryddig. Ja, jeg er sjuske, men bryr jeg meg?

Men takk for sparket! Nå er alle de rene klærene kommet i skapene sine.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.