Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-07, 20:26   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Da har Knut Hamsun og "Markens grøde" inntatt nattbordet.

Sist redigert av Mandarin : 20-02-07 kl 21:55.
Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 20-02-07, 21:51   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp gjort meg ferdig med chickflick'en Anybody Out There av Marian Keyes. Jeg liker bøkene hennes, de er reale pageturnere, er morsomme og underholdnede. Denne var langt tristere enn andre bøker jeg har lest av henne. Jeg skal begynne på The Last Samurai av Helen DeWitt (lånt av skilpadda).

I tillegg leser jeg Freakonomics Den virker veldig morsom.

Gammel 20-02-07, 21:53   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg skal begynne på The Last Samurai av Helen DeWitt (lånt av skilpadda).

Og Skilpadda har lånt den av Tinetoff. Det er nesten min yndlingsbok. Etter Gaudy Night.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 21-02-07, 00:56   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og Skilpadda har lånt den av Tinetoff. Det er nesten min yndlingsbok.

Jeg må enten være stokk dum eller bare rett og slett ha misforstått noe, for den boken ga meg ingenting. :vilværeintellektuell:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 21-02-07, 00:57   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg må enten være stokk dum eller bare rett og slett ha misforstått noe, for den boken ga meg ingenting.

Man ikke være stokk dum selv om man ikke liker de samme bøkene som noen, da.

Gammel 21-02-07, 00:58   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Man ikke være stokk dum selv om man ikke liker de samme bøkene som noen, da.

Men ALLE sier jo at den er så bra. :sutrer:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 21-02-07, 11:05   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men ALLE sier jo at den er så bra. :sutrer:

Jeg tror det er den boka jeg har lest som jeg mest skulle ønske jeg hadde skrevet selv. Den snakket så klin direkte til meg, og hadde akkurat min humor. Men jeg kan godt se at det går an å ikke like den. :storsinnet:

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 21-02-07, 10:24   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Skilpadda har lånt den av Tinetoff. Det er nesten min yndlingsbok. Etter Gaudy Night.

Eh..Jeg har lånt den av Tinetoff. Det står Toffen inni. Hvor mange av denne har du? Eller har du skrevet navnet ditt i Skilpaddas bok?

Gammel 21-02-07, 10:42   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh..Jeg har lånt den av Tinetoff. Det står Toffen inni. Hvor mange av denne har du? Eller har du skrevet navnet ditt i Skilpaddas bok?

Nei altså, du har lånt (fra/via meg?) det eksemplaret jeg i sin tid lånte av Toffen, med hennes navn i. Esme har lånt mitt eksemplar, altså det jeg egenhendig har kjøpt og betalt.

Gammel 21-02-07, 10:48   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei altså, du har lånt (fra/via meg?) det eksemplaret jeg i sin tid lånte av Toffen, med hennes navn i. Esme har lånt mitt eksemplar, altså det jeg egenhendig har kjøpt og betalt.

Ja, jeg gir meg jeg. Jeg ble så utrolig forvirret av at jeg mente jeg hadde lånt den av deg også sto det det Toffens navn inni.

Gammel 21-02-07, 10:59   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Ja, jeg gir meg jeg. Jeg ble så utrolig forvirret av at jeg mente jeg hadde lånt den av deg også sto det det Toffens navn inni.

Som om du ikke hadde nok problemer med å holde oss fra hverandre allerede, liksom.

Gammel 22-02-07, 00:30   #12
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

"Perfume" av Patrick Suskind. Ble litt inspirert da jeg akkurat har sett filmen.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 10:34   #13
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

"Idas dans" men Gunnhild Corwin. :snufs:

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 10:37   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Også har jeg just begynnt på Anna Karenina av Tolstoy, den er jo vidunderlig, og tragisk, jeg elsker den.

Det er den besteste av de russiske klassikerne, synes nå jeg.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 11:12   #15
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg og!

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 15-03-07, 22:02   #16
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Anna Karenina har jeg også lyst til å lese. En gang.

Akkurat nå er hodet mitt så fullt at Marian Keyes er alt jeg klarer å konsentrere meg om på senga. Skal begynne på "Er du der ute" i kveld. Men så fort vi er godt i gang (skal åpne tapasbar meget snart), skal jeg igjen fordype meg i litt tyngre litteratur. :gulrot:

Gammel 16-03-07, 23:22   #17
Mimi
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2007
Mimi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Arsenikktårnet av Anne B. Ragde.

Mimi er ikke aktiv  
Gammel 19-03-07, 20:23   #18
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

"Vi, de druknede" av Carsten Jensen.

Gammel 19-03-07, 23:31   #19
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Glasskår av Harald Rosenløw Eeg.

cora er ikke aktiv  
Gammel 20-03-07, 01:13   #20
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Glasskår av Harald Rosenløw Eeg.

Den er bra!
Den, samt Svidd, Vrengt og Filter.
Husker jeg leste de for mange, mange år siden.

lil'c er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.