Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En litt annen adventskalender

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 22:56   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

En litt annen adventskalender

Jeg har bestemt meg å ha fokus på hvordan jeg er mot folk rundt meg denne adventen. Så hver dag skal jeg gjøre minst en ting for å muntre opp elller hjelpe noen i hverdagen. Stort eller smått, kjente eller ukjente.

Noen flere som vil være med?

Gammel 22-11-10, 22:59   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En litt annen adventskalender

Va'kke så dumt det der. Jeg forsøker gjerne.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:00   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ja takk, sånt blir jeg selvfølgelig med på.

Gammel 22-11-10, 23:00   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg er også med.

Gammel 22-11-10, 23:04   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ideen kom til meg i dag da jeg hjelpte en nybakt mamma med å bære inn varer i bilen, og kjørte handlevognen hennes på plass. Tok meg 4 minutter, men det smilet jeg fikk som takk varmet i flere timer.

Gammel 22-11-10, 23:08   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Ideen kom til meg i dag da jeg hjelpte en nybakt mamma med å bære inn varer i bilen, og kjørte handlevognen hennes på plass. Tok meg 4 minutter, men det smilet jeg fikk som takk varmet i flere timer.

Jeg gjør ofte sånne ting jeg, så fort jeg får sjansen.
Dette blir gøy, nå skal jeg ha ekstra, ekstra fokus på dette hver eneste dag. Ja nesten hver eneste dag. Må det være hver dag?
Det er ikke hver dag jeg er utenfor døra. Hjemmeværende husmor se. Og i desember blir det mye hjemmekos.
Men, jeg kan jo være ekstra snill mot gubben de dagene jeg er hjemme da.

Gammel 22-11-10, 23:10   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg har ikke satt noen regler, hehe.
Det er vel fokuset som er viktigst.

Jeg er ikke så flink med slikt blant folk jeg ikke kjenner. Jeg er litt sjenert ser du, men det skal jeg blåse i nå.

Gammel 22-11-10, 23:11   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Ja da er jeg med.
Det er utrolig koselig. Jeg hjelper alltid folk, de blir jo så glade.

Gammel 22-11-10, 23:13   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

det tror jeg at jeg vil være med på.

Jeg er litt sånn negativ av natur - eller ikke sur eller noe, men generelt litt skeptisk og pessimistisk.

Kan prøve å snu litt på flisa.

Gammel 24-11-10, 23:58   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Vi må få litt liv i denne da.
Jeg har gledet en barnehagetante i dag. I forrige uke nevnte hun for meg at hun hadde så mange fine bilder av barnehageungene i på mobilen sin, tatt på turer. Hun skulle så gjerne ha overført dem til dataen for å ha dem i fotomappene til ungene (de får med seg cd med bilder når de slutter), men hun hadde ikke en sånn kabel til mobilen sin.
I dag da vi ryddet her fant vi esken mobilen min lå i og der lå det jammen en sånn. Jeg tar aldri bilder med mobilen, bruker kun kamera så jeg tok den med og la den i hylla hennes i barnehagen. Håper bare den passer nå da.

Gammel 03-12-10, 21:29   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Kan melde at jeg kun har hatt en ok start.
Onsdagen startet bra, torsdagen fikk jeg halvveis til noe, og i dag har jeg holdt meg inne med omgangssykt barn. Noe som i seg selv kanskje er en god gjerning?

Gammel 03-12-10, 21:38   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Jeg har holdt på hver dag men ikke meldt fra i tråden. Rett og slett glemt av det, tråden har jo ligget død.
Hva er dette for noe tro?
Så mye fine folk som det er her inne så burde jo denne tråden vært kjempelang nå. Hm.

På onsdag lot jeg en gammel dame få lappen min på posten. Det var milevis med kø, fant ut at hun kunne få den så kunne jeg heller få en annen dag, litt tidligere på dagen. Det hastet ikke så fælt det jeg skulle.

I går hadde jeg en veldig selskapssyk venninne. Hun ville ha besøk, jeg hadde planlagt å bake kolakaker.
Jeg dro med meg ingrediensene opp til henne, skravlet, drakk kaffe og bakte kakene mine. Halvparten av kakene la jeg igjen til dem.

I dag har jeg handlet julegave og bursdagsgave til fadderbarnet vårt. Jeg gjør alltid det, men jeg handlet litt ekstra i dag, for å være ekstra snill.

I morgen blir det ingen gode gjerninger annet enn å glede familie og venner. Jeg har sagt ja til å være barnevakt så snuppa og svigersønn kan ta seg en shoppingtur til et stort senter noen mil unna her.
Ettermiddagen skal brukes til middag hos et vennepar så det blir nok ingen tur ut på meg i morgen.

Søndagen har jeg tatt på meg et foto oppdrag for ei venninne av snuppa. Hun vil ha ettårsbilder og julekortbilder. Jeg sa hun kunne få det gratis.

Mandag er jeg tom. Må finne noe, jeg akter å følge opp denne herlige "kalenderen" hver eneste dag.

Gammel 03-12-10, 21:45   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg har egentlig glemt denne jeg, og tror ikke jeg kan skryte av mange gode gjerninger, ikke av noen særlig størrelse tror jeg.

Men i morgen skal det være lenger framme i pannebrasken.

Gammel 03-12-10, 22:17   #14
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøver. I forgårs hjlp jeg en dame som satt i rullestol med å nå noen varer hun ikke rakk.
I går handlet jeg for besøksvennen min, som ikke kom seg ut pga kulde.
I dag passet jeg barnebarnet mitt da datteren min måtte jobbe.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 22:33   #15
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg tar ting fra dag til dag.
Greien min er at jeg skal ha øyene åpne for menneskene rundt meg. Ikke løpe rundt halvstressa med tunnelsyn. Jeg har ikke sånn voldsomt å meddele fra disse første dagene, men det kommer smådrypp her og der fordi jeg er oppmerksom på det.

Gammel 03-12-10, 22:34   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpte en muffins til sjefen i går. Tok på meg en diger drittjobb alene i ren godhet, i dag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 22:34   #17
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg plukka lause hårstrå fra kåpa til ei gammal dame foran meg i apotekkøen, men trur ikkje ho registrerte aktiviteten. Teller det?

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:31   #18
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klart det teller mums.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:34   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal forsøke!

Jeg er til dels en som hjelper etc. allerede, men jeg kan helt klart snu enda mer på flisa og bli flinkere - f.eks til å gi komplimenter etc.

I går var min gode gjerning at jeg ikke klikket i vinkel på mannen da jeg kom hjem til et bomba hus som var helt strøkent da jeg forlot det dagen før.

Gammel 04-12-10, 09:36   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg smiler som oftest til forbipasserende om jeg går tur/er på handlings/på senteret om jeg får øyekontakt. Jeg er høflig i trafikken og slipper ut biler. Dette fortsetter jeg selvsagt med nå i desember.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.