|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brennpunkt på NRK1, nå!Altså, en mor med eldste i fosterhjem og to hjemme på subutex-metadon skal ha enda et barn. Jeg er litt opptatt av om det kom fram hvilke tiltak som evnt ble gjort der for å ta vare på de allerede eksisterende barna? Eller er det sånn at man kan være en velfungerende forelder på metadon?
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Brennpunkt på NRK1, nå!
Hun her virket velfungerende på subutex slik hun ble fremstilt. Hun ble fulgt opp av barnevernet, for det kom jo stadig bekymringsmeldinger fra folk som visste hun var tidligere rusmisbruker. Den eldste som var i fosterhjem hadde vært det fra fødselen av og var født mens mor gikk på heroin. De tre yngste var født mens hun gikk på subutex.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Ja, og man bør vel også følges opp tett av barnevernet, som tidligere rusmisbruker og på subutex uansett hvor fungerende man er. Det viser dårlig dømmekraft å sette igang med et barn til.
|
|
|
#4 |
|
|
Si meg, uttaler du deg helt ut av det blå uten å ha sett programmet engang, uten å ha den ringeste anelse om hva du babler om? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Ja, jeg uttaler meg uten å ha sett programmet, jeg stilte spørsmål og fikk svar og uttaler meg. TIDLIGERE rusmisbrukere har ofte store sjanser for tilbakefall og når du velger å sette barn til verden igjen, som får abstinenser av din medisinbruk så synes jeg personlig det er dårlig dømmekraft. Det er i mange livssituasjoner det ikke er spesielt lurt å sette flere barn til verden. Jeg synes det da av hensyn til barna er godt at barnevernet følger opp.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|