|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva er velskapt?Jeg forstår det som frisk ved fødselen, uten fysiske mangler. Men innser at det er et begrep som blir ubrukelig for de som er lykkelige over sin nyfødte, om den så skulle mangle en finger eller få med en diagnose i fødselsgave.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva er velskapt?
Selvsagt. Jeg er bare nysgjerrig på hva som er alternativet, liksom. Vanskapt? Man bruker jo ikke det som begrep? Jeg ser for meg at de aller fleste foreldre vil anse barnet sitt som velskapt, helt uavhengig av fysisk tilstand. Men jeg tar kanskje feil?
|
|
|
#3 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Hva er velskapt?Jeg tenker vel mer sånn at det er ett ord som blir brukt, uten tanke på hva det motsatte er.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Det mener jeg også. Men det er ikke første gangen hvor jeg har sett at man reagerer på det, så jeg ville kanskje ha latt være å bruke det begrepet. (da jeg ikke kan greie å sette meg inn i en situasjon, der en har fått et barn som ikke passer inn i den definisjonen)
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Min nydelige datter hadde en feilutviklet liten kroppsdel ved fødselen. Men hun var frisk og rask, og jeg ville ikke ha nølet med å bruke begrepet velskapt i grunnen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|