Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-10, 19:26   #1
anela
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2010
anela har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?

Oi, det var raskt svar Jeg føler at offentlig skole er litt gambling, man kan selvfølgelig være heldig. Jeg har flere informasjonskilder enn min egen erfaring, kjenner mange som har jobbet som lærere. Facebookgruppen oppførte seg litt rart, så jeg har laget en Page isteden:

http://www.facebook.com/pages/Vi-som...23156907748557

Det opprettes tydeligvis Montessori-skoler i ett kjør andre steder i landet.

anela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:35   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av anela, her.

Oi, det var raskt svar Jeg føler at offentlig skole er litt gambling, man kan selvfølgelig være heldig. Jeg har flere informasjonskilder enn min egen erfaring, kjenner mange som har jobbet som lærere.

Jeg ville vel heller sagt at man kan være uheldig. Normen er faktisk at barn har det fint i offentlig skole. Jeg har heller ikke god erfaring fra egen barndom, og kjenner også lærere som er oppgitt over skolen de jobber på. Alle skoler er ikke gode, og det gjelder nok oftere skoler på østkanten. Men å si at det er gambling med offentlig skole generelt, syns jeg i beste fall er unyansert og naivt. Vi har blitt positivt overrasket. Hva vet du egentlig om offentlige skoler i dag?

Det opprettes tydeligvis Montessori-skoler i ett kjør andre steder i landet.

Det virker som du tror skolene oppretter seg selv? Hva tenker du å gjøre utover å opprette en facebook-page? Som Polyanna sier, det krever stort privat engasjement og en mengde ressurser. Men jeg ønsker deg all mulig lykke til, det hadde vært fint med ulike pedagogiske alternativ spredd rundt i byen.

Sist redigert av Tallulah : 06-12-10 kl 19:41.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:46   #3
anela
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2010
anela har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hjelpe meg, jeg skriver her fordi jeg vil ha en Montessori-skole på østkanten. Trodde folk var her for å støtte den ideen, ikke for å slakte hverandres innlegg. Det er det nok av andre steder på nettet. Jeg har aldri sagt at skoler oppretter seg selv, men dette er det siste jeg sier her inne hvis tonen ikke bedrer seg. Facebookgruppen er jo for å se an interessen. Ellers er det fullt mulig å opprette en egen tråd til støtte for den offentlige skolen.

anela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:52   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelpe meg, jeg skriver her fordi jeg vil ha en Montessori-skole på østkanten. Trodde folk var her for å støtte den ideen, ikke for å slakte hverandres innlegg. Det er det nok av andre steder på nettet. Jeg har aldri sagt at skoler oppretter seg selv, men dette er det siste jeg sier her inne hvis tonen ikke bedrer seg. Facebookgruppen er jo for å se an interessen. Ellers er det fullt mulig å opprette en egen tråd til støtte for den offentlige skolen.

Du er på et diskusjonsforum, hvis du ikke tåler å høre drøftinger rundt et tema så er nok ikke dette stedet for deg. Hvis du ønsker klappsalver og heiarop uten veloverveide svar som kan gi deg kunnskap og nyansert syn på et tema så er det heller ikke stedet for deg, nei.
Å slakte offentlig skole uten å ha større begrunnelse enn det du har kommet med her og ikke tåle spørsmålstegn ved om du har en gjennomtenkt strategi for det du ønsker å oppnå er ikke spesielt smart.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 06-12-10 kl 20:16.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 20:14   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trodde folk var her for å støtte den ideen, ikke for å slakte hverandres innlegg.

Vi er her for å diskutere, om alle hadde ment det samme hadde det jo vært kjedelig her! Dette er ikke som kommentarfeltene i Dagbla' og dets like.
På Foreldreportalen har vi ikke for vane å ente tilbe eller slakte andres innlegg, vi diskuterer og deler av vår kunnskap og erfaring som jo er veldig forskjellig.
Og det at noen svarer deg at skolene ikke oppstår av seg selv og at det krever litt, kaller jeg mer en realitetsorientering enn slakt.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.