|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Den fineste dialektenJeg faller litt for dialektene som ligger på strekningen Haugesund-Stavanger. Der er det mye pent å hente.
![]() |
#3 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Den fineste dialektenJeg satt faktisk og tenkte på dette tidligere i kveld, og kom vel frem til det samme som Sitron:
![]() |
#4 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Den fineste dialektenJeg er en dialektelsker og misunnelig på alle som har en ordentlig dialekt, og ikke snakker utvanna bokmålsnært østlandsk som meg. Blant favorittene er Haugesund, Sunnhordaland, hele Sogn, Bergen, stril... Sørvest-/vestland med andre ord. Men jeg synes også det snakkes vakkert i Hedmark/Oppland.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godt brukt
|
![]() Sv: Den fineste dialekten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den fineste dialektenJeg synes kristiansandsk er flott å høre på, det samme med dialektene rundt Stryn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Den fineste dialektenJeg syns ærlig talt bergensk er finest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Den fineste dialektenStord var mitt andre hjem i mange år, da hele fars-slekten kommer derfra. Jeg har alltid vært svak for den type dialekt, altså Stord/Haugesund-lignende dialekter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Javel
|
Mee too, og siden mannen er fra Stord så passer jo det veldig fint (men nå synes jeg at han er ganske utvannet etter litt for mange år her nede)
![]() |
#15 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den fineste dialektenGudbrandsdalen og Hedmark.
![]() |
#16 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Den fineste dialektenKristiandsandsdialekten er nydelig. Det samme gjelder for Stord.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Den fineste dialektenJeg elsker Bodødialekten. Snakket den da jeg var liten. Synd vi flyttet så tidlig at den forsvant.
![]() |
#19 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Den fineste dialektenHelt klart Kristiansand. Jeg må være så ærlig å si at jeg tror ikke mannen i mitt liv kunne snakket bergensdialekt eller stavangersk.
![]() |
#20 |
Stiv
|
En studiekamerat av meg fra Eidsvoll mente at hans verste mareritt var å ha en dame fra Bergen, for da ville han bli vekket hver eneste morgen av "Gooo måååååååræn"...
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|