|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Placeboeffekten - kan vi diskutere den?
Ja man må vel nesten tro på placeboeffekten, siden den er "bevist" så godt det lar seg gjøre. Og jeg har også gitt eldstemann placebosmertestillende noen ganger når hun klager over en vondt jeg mistenker for å være bare tull. Hvis hun virkelig har smerter så får hun medisin, altså. Noen ganger blir hun frisk av placebo, andre ganger fortsetter hun å klage. Siden jeg ikke har peiling på om hun virkelig tullet eller faktisk hadde vondt de gangene hun klaget, så kan jeg jo ikke i noe om placeboeffekten sånn egentlig da.
Nix, ikke hørt om den. Og det høres litt for langt ut på viddene for min smak også.
|
|
|
#2 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Placeboeffekten - kan vi diskutere den?
Det er det da ikke heller! (Kilde: youtube.com) (Kilde: (Kilde: youtube.com) Men det demonstrerer placeboeffekten: Ikke bare tror studentene på instruktørene sine, instruktørene tror på seg selv også! (I alle fall til de møter en skeptiker, som ikke merker noe til awesomme chi-kreftene deres...)
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 07-12-10 kl 23:57. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|