|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ulvefars bokprosjekt: Metafysikk for ateisterJeg er der Katta er. Er agnostiker selv. Men jeg forstår ikke hvem boka er rettet mot. Du kaller boka "Metafysikk for ateister". For ateister - betyr det at målgruppa er ateister eventuelt agnoistikere, som skal lese boka og nikke gjenkjennende? Eller er målgruppen religiøse mennesker, for å gi dem et innblikk i hvordan en agnostiker tenker? Jeg tenker jo at det siste må være mer spennende.
|
|
|
#2 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulvefars bokprosjekt: Metafysikk for ateister
Ikke lest, men takk for tipset! Absolutt noe for meg, og ut fra vaskeseddelen er den med litt flaks så nær opptil det vi hadde tenkt at hele greia kan skrinlegges. Har du lest den? Hva syntes du?
Det stemmer. Målgruppen er voksne uten spesiell bakgrunn i naturvitenskap.
Takk for det. Ja, flere referanser må inn. Nå er ikke denne teksten representativ for bokas tema, mer en sidebetraktning som må være kort og lettfattelig. Jeg trodde ikke jeg prøvde å beskrive hva andre faktisk trodde engang, jeg mente kun å sette opp muligheter for hva man kunne tro, og problemer med forskjellige syn. Så jeg ser jeg må være klarere når jeg bygger ut disse avsnittene. Så takk for konstruktiv tilbakemelding!
Takk for bidraget! Beklager at jeg ikke hadde gjort det klart at boka ikke er primært om religion. Som nevnt over så er dette bare en sidebetraktning. Så den er ikke spesielt ment for ateister. Snarere tvert i mot er vel målgruppen så bred som mulig, siden det er en bok som presenterer argumenter, ikke en morrrobok for de allerede frelste (selv om det ville vært morsommere og lettere å skrive...) Takker!
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|