|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?Jeg vurderer å kjøpe en nespressosak med innebygd melkeskummer. Jeg har lyst til å kunne trykke på en knapp og få ut latte. Men blir det mye rengjøring? Jeg mener, melk er jo ikke noe som holder seg fersk i romtemperatur over tid, hvordan fungerer dette?
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?Latissima har en egen melkeboks som du setter i kjøleskapet. Enkel å ta av og på. Sett på boksen, putt i kapsel, trykk på en knapp og du får en latte. Renses ved å holde inn en knapp i 15 sekunder. Sett boksen tilbake i kjøleskapet. Helt suverent synes jeg!
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?
Åh
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
eh...da bør man kanskje rengjøre litt bedre...
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?Jeg har Latissima, jeg synes ikke den blir ordentrli ren ved å trykke på den knappen i 15 sekunder. Jeg pleier bare å helle i så mye melk jeg trenger og lage kaffen. Så skyller jeg melkebeholderen i varmt vann (vaskes jevnlig i oppvaskmaskinen) også tørker jeg over de rørene som melkebeholderen festes i med en klut og trykker på knappen som man bruker for vann for å skylle gjennom. Har hatt maskinen i 1,5 år og ingen mark |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
Jeg tror hun gjør det nå. Men jeg forstod det som at det var fordi det var vanskelig å komme til der hvor melken går fra melkebeholderen og over i maskinen, eller noe sånt. Men det kan jo ha vært en lekkasje eller noe sånt for alt jeg vet altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
Signerer. Jeg elsker min lattisima. Vi forsøkte å ha melkebeholderen i kjøleskapet, men melka ble så fort dårlig i den. Jeg trykker på knappen de 15 sekundene, men tømmer ut melkerester og skylder beholderen i varmt vann hver gang. Og vasker jevnlig i vaskemaskinen.
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?Areoccinoen er helt grei, men da må man tenke og styre med to ulike maskiner. Jeg kunne tenke meg å bare trykke på en knapp og vips latte.
![]() |
#14 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?Aeroccinoen er ikke tungvint i det hele tatt, og den er veldig enkel å vaske |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hupp!
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Visste det var en grunn til at svart kaffe er best... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
etterpåklokest
|
Ah, sånn ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?Hvis jeg ikke husker helt feil, så var de larvene i hulrommet under metalldekselet på siden der melkebeholderen plasseres, fordi det var sølt. Man kommer liksom ikke på å sjekke under der. Jeg gjør det av og til. Ingen larver. Det kommer ingenting inn der så lenge man trykker beholderen skikkelig fast.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|