Sv: Heia mamma? (NRK nett-tv)
Nå har jeg sett deler av innslaget på nett og Nylander fremsto som nedlatende. Hun snakket til dem som om de var seksåringer. Så fremsto de riktignok litt som verdensvante seksåringer, men allikevel.
Det som irriterer meg er at Vaagland og Lindmo er oppgående feminister begge to, men humoren deres gikk litt på "Åh, jeg er så frigjort at jeg har i grunn aldri engang likt barn og hvertfall ikke giddet å finne ut noe om det å ha barn før jeg fikk dem". Og det gjorde at de fremsto som litt teite tenåringsjenter som tror de kan alt. Og ikke som de oppegående damene jeg vet de er. Og ingen spesielt bra forbilder for damer generelt heller.
Det er veldig rart med Gro Nylander. Jeg kjøpte den gravideboka hennes når jeg var gravid og sambo beordret meg til å legge den bort etter en uke. Da hadde jeg grått meg i søvn hver kveld siden hun beskrev virkelig alt som kunne gå galt. Jeg fikk et ganske dårlig forhold til henne, og syntes hun var dum. Men nå i ettertid; etter fødsel, etter barseltid og etter amming har hun fått en voksende stjerne hos meg, og veldig mye av min uvilje grunnet i hvordan jeg trodde hun var, ikke hvordan hun faktisk er.
Men hun er ingen dyktig forfatter og bøkene hennes er skrevet ganske dårlig. Kanskje hun burde gå sammen med Helle Vågland og Anne Lindmo og skrive en knakandes god mamma-bok?