|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Forrige regjering brukte 80/20 av samferdselbudsjettet på vei/jernbane. Denne regjeringen bruker 50/50. Det er et mål å redusere biltrafikken både ut fra et klima/Co2-hensyn, men også av et kapasitetshensyn.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Hvor har de brukt det? I byene? |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ER plass. Det er vel få land i verden som har så mye ubebodd og ubegbygd mark og tomt som Norge, og plass er det mer enn nok av, men spørsmålet er vel hva det skal gå på bekostning av, og det er annnen diskusjon. Man trenger ikke lenger enn til Nederland, Tyskland for å se hvor omfattende veinettet er, og hvor mye plass det er brukt til veier, og de har IKKE plass, men må, fordi det er 16 millioner som skal fraktes hit og dit i tillegg til stappfulle tog og busser.... Der er det nå fremmet forslag om å forby alene-kjøring i bil i rushtiden.
Neida.... så mange mennesker er det ikke som bruker veien på ring 3... men kanskje man måtte pålegge bilbrukere å kjøre sammen, f.eks. innføre forbud mot å kjøre alene i bilen mellom klokken 7 og 9. Det ville tvinge folk til å tenke kollektivtrafikk (både kollektiv bilkjøring, buss,tog, trikk). Dette gjennomføres i mange store byer i USA i trafikken i rushtiden, f.eks. Miami, og det fungerer utmerket.
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Her sier du det Elin. På min påstand om at det ikke er plass til alle de filer vi ønsker oss, så sier du:
Tenkte du deg å flytte plass fra Finnmarksvidda og inn til Oslo og området rundt?
Forbrud mot å kjøre alene er et konstruktivt innspill. Men å påstå at det ikke er for mange på ring 3, når farten er nede i 11 km/timen i den verste rushen er jo tøysete. (Da burde man heller ha syklet, det går fortere)
|
|
|
#5 |
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Snakk om å forsøke å gjøre noen dummere enn de er da.... Flytte mark fra Finnmarksvidda du! Du vet veldig godt at jeg ikke mener det! Slik taktikk fungerer ikke på meg, Madam Mim. Du skriver ingenting om at du tenker på Ring 3 du tenker på da du skriver:
Først etterpå slenger du på i en bisetning at Ring 3 ville trenge 12 filer i hver retning dersom det ikke var bane. Norge består av mer enn Oslo, og nord for Sinsenkrysset er det mer enn nok plass å ta av.
Ja, kanskje nettopp man burde fremtvinge andre transportmåter dersom det er til plage for folk som ferdes i bil at de må sitte i kø? Kø er tydeligvis ikke et stort nok problem til at folk velger andre transportmåter, og der kan mye gjøres f.eks. som jeg nevnte, bot for å kjøre alene på de største innfarts-veiene i rushtiden, bot for tomgangskjøring.
Nei, det er ikke greit. Dersom Oslo hadde vært flatt, ville det vært mindre, men det nytter dårlig å bruke det som argument, så det lar jeg være. Dermed blir det et problem for poltikerne våre å ta seg av. Det hjelper lite å bare skru opp bensinprisene, for folk har råd til dyr bensin i Norge, ellers hadde de ikke kjørt bil, og de som bruker bil i jobb har ofte bilhold betalt av jobben.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Jeg har store problemer med å forstå hva du egentlig mener om veiutbygging versus kollektivtransport, Elin. Jeg synes argumentene dine peker i alle retninger.
|
|
|
#7 |
|
Ja, da har du store problemer.
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)Det ser jo ut som du er for ganske kraftige tiltak for å minske trafikken i pressområder, er egentlig du og Mim så veldig uenige?
|
|
|
#9 |
|
Deltidsmamma
|
Yupp! Det var dette jeg mente med at en positiv ting med Frp er at de vil satse på vei, bare mye bedre formulert, enn det jeg klarte. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|