|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)
Les nøye nå, Liven: |
![]() |
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
Hvordan skal da flyansatte kunne streike? Er det kun de som er ansatt ved Stord lufthavn som skal ha streikerett? Eller de ansatte på Vigra? Der det ikke går så mange flyvninger daglig og dermed ikke rammer så mange uskyldige (bortsett fra de stakkarene som bor der da - man de er det vel ikke så nøye med...)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
Det går an å ramme enkelte avganger, ja, ikke nødvendigvis de minste flyplassene. |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
Frp ønsker ikke å begrense den. De vil fjerne den.
![]() |
#5 |
Passiv
|
Mulig de vil det, men du vil fjerne retten til å gå i en regjeringsposisjon for 26,7 (måling for januar) av Norges befolkning fordi DU er uenig. Slå den!! |
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
I følge Lov om psykisk helsevern kan mennesker tvangsinnlegges når de er en fare for seg selv eller andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Jo, du får prøve å få en så stor andel av Norges befolkning tvangsinnlagt. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
Nei, det skjønner jeg. Det var et eksempel, en egen lille tolkning av ting. ( er så flink på dette med tolkninger, jeg vettu.) |
![]() |
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
Men dersom avgiftene blir kuttet - kommer ikke da folk til å kjøre enda mer bil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
De eksemplene du nevner der, det er jo soleklart; ikke alle trenger barnetrygd! Noe tjener mye, noen tjener lite, hvorfor skal alle ha like mye? Begrenset rett til svangerskapsperm., nei, der er jeg ikke helt enig med Frp, jeg heller, begrensninger i sykelønnsordningen er jeg litt i tvil om, men reduksjon i sosialstøtte, den er jeg helt med på. Det er en realitet at veldig mange som lever på sosial støtte ikke virkelig trenger det. Hvorfor ikke sette litt mer vilkår? |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Nei, jeg skjønner det, men det kommer nye til, bare vent. |
![]() |
![]() |
#12 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan muligens slå andre veien, på grunn av FrPs dårlige (manglende?) miljøprofil - noe som blir viktigere for hver dag som går.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De vil ikke fjerne den, da har du lest feil, men det er helt rett at Frp sier at de ønsker å begrense streikeretten til de som reellt sett ikke løper noen risiko ved en streik. Og ja, jeg er enig i at det er en begrensning, og selvfølgelig også enig i at enten har vi i et demokrati streikerett, og da gjelder den ALLE, eller så har vi det ikke. Her er jeg dypt uenig med Frp, fordi hvem skal sitte med makten til å bestemme hvem som skal ha streikrett og hvem skal ikke?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|