|
|
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Mat til kresen 11-åringHos oss hadde hun gått sulten fra bordet. Bordskikk er også noe som forventes under mitt tak. Uffing, akking, æsjing hører ikke hjemme ved matbordet. Jeg er av den oppfatning at barn spiser når de blir sultne nok. Hun bør forklares hva som forventes hos deg og pappa'n, de reglene trenger ikke nødvendigvis å gjelde hos moren. "Problemet" er jo at denne jenta kan påvirke ditt barn i en negativ retning, og jeg er ikke tilhenger av at 11-åringer skal ha full råderett og regjere i ett hus hvor også andre bor og lever.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat til kresen 11-åring
Det er her jeg er litt nå. Jeg synes virkelig hun har fått regjere middagsvalgene lenge nok. Jeg har forsøkt å tilnærme, tillpasse og tilføre litt etter litt, men jeg føler at ingenting hjelper. Jeg tror ikke hun har et spiseproblem, hun har bare vært vant til å få det akkurat som hun vil til middag. Ingen har brydd seg før jeg kom inn i bilder for et par år siden. Hun spiser så og si alt av brødmat og mye forskjellig pålegg, så hun sulter ikke i hjel sånn sett, og det er tydelig at brødmat har vært substitutt for middag mer enn en gang.
|
|
|
#3 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Slik var jeg også. Jeg var ikke glad i middag - det var brødmat som jeg likte. Folk er rett og slett forskjellige. Noen liker middag, andre liker brødmat.
Dette var jo også ganske så kjent. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Problemstillingen blir da at hun går sulten fra bordet. Om hun er bare litt i nærheten av det jeg var. Såvidt jeg forstår er hun ikke i så lange strekk hos pappa'n at hun havner i "så sulten at hun spiser hva som helst"-kategorien. Da blir dette bare en måte å gjøre forholdet mellom pappa/stemor og 11-åringen dårlig. Man tar ikke tak i problemstillingen, nemlig at jenta er plagsomt kresen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|